Kenőmájasok továbbgondolva
Ha nem is központi, de tradicionális kelléke a magyar étkezésnek a kenőmájas. A takarékosabbá vált fogyasztók ezen a piacon is változtattak vásárlási szokásaikon, de ezek a termékkör beágyazottságát nem ingatták meg. A márkák igyekeznek megfelelni a tradicionális ízek és a különlegesebb termékek iránti keresletnek is, miközben kiszerelésekben, marketingben alkalmazkodnak a megváltozott körülményekhez.
A cikk a Trade magazin 2024/12-2025/01. lapszámában olvasható.
A megnövekedett fogyasztói tudatosság egyik jele, hogy termékméretek, csomagolások tekintetében a kisebb, praktikusabb kiszerelések iránti kereslet növekedett, ami a felgyorsult életmóddal és a kisebb háztartások számának növekedésével is összefüggésbe hozható, tudjuk meg Bíró Antaltól, Gyulahús Kft. termelésvezetőjétől, aki kiemeli:
– Az élelmiszer-pazarlás megállítása a mai kor egyik legfontosabb hívószava. A kisebb háztartások megjelenése, a változatos étrend kialakítása nehéz terhet ró a családok főbeszerzőire, ezért az egyik legkedveltebb termékünket négydarabos (4×50 g), multipack csomagolásban is kínáljuk.
Klasszikustól a szezonálisig
A Gyulahús Kft.-nél az elmúlt időszakban a gyártási folyamatokban a hatékonyság növelésére koncentráltak, miközben termékportfóliójukat folyamatosan igazítják a piaci igényekhez. Így az eddig is erősen prosperáló májas értékesítése emelkedett.
– Továbbgondoltuk kenőmájasainkat, így születtek meg az ízesített májas készítményeink – idézi fel Borbély Eszter, a Gyulahús Kft. marketing managere. – A klasszikus Gyulai Sertés Májas mellett a zöldfűszerek kedvelőinek megalkottuk a Majoránnás és Medvehagymás, a testesebb ízeket preferálók számára pedig a Kolbászfűszeres Májast. A májkrémek piacán nagy a verseny, itt a szezonális csomagolások jó lehetőséget kínálnak arra, hogy a Gyulai termékek kitűnhessenek a polcokról. Ennek érdekében idén a Halloween ünnepre kapcsolódtunk, és limitált, egyedi csomagolásba öltöztettük fel a 200 grammos, klasszikus Sertés Májasunkat. Ezenkívül termékfejlesztéseink során nagy hangsúlyt fektetünk arra is, hogy májaskészítményeink továbbra is glutén- és laktózmentesek maradjanak.
Marketingmunkájuk során hangsúlyosabb szerepet kapnak az online hirdetési kampányok és a közösségi média, emellett továbbra is kihasználják a közvetlen kapcsolatépítés adta lehetőségeket különböző gasztronómiai fesztiválokon, kiállításokon és egyéb élelmiszeripari rendezvényeken.
– Célunk egy olyan többcsatornás kommunikációs stratégia kialakítása, amely a hagyományos értékeket modern eszközökkel ötvözi, ezzel is elősegítve, hogy a Gyulai márka releváns és szerethető maradjon a mai fogyasztói környezetben – foglalja össze Borbély Eszter.
Minőség, innováció, marketing
Az infláció emelkedése arra ösztönözte a fogyasztókat, hogy alacsonyabb árú termékeket keressenek, vagy visszafogják költéseiket.
– Ez a kenőmájasok esetében is megnyilvánult: a vásárlók egyre inkább figyeltek az árakra, ami a prémium termékek iránti kereslet csökkenéséhez vezetett – jelzi Kanizsai Tóth Csaba, a FÁN Group cégvezetője. – Összességében a kenőmájasok kereskedelmi márkái Magyarországon folyamatosan fejlődnek, alkalmazkodva a fogyasztói igényekhez és a piaci környezethez. A vidéki kisboltok vásárlói inkább a kisebb kiszerelésű termékeket preferálják, illetve az alutégelyes májasok iránti igény is magasabb lett. A siker kulcsa ebben a helyzetben a minőség, az innováció és a megfelelő marketingstratégia.
Miközben a hagyományos májasok adják a vásárolt mennyiség zömét, közkedvelt ízvilág a füstölt májas is. Ez utóbbiba innovált a FÁN Group is kiemelkedő sikerrel.
– Cégcsoportunk mind a kiskereskedelmi egységek, mind a fogyasztók irányában a promóciókban hisz. A social media platform szintén egy jó kommunikációs csatorna a fogyasztó eléréséhez – foglalja össze az eladásösztönzéssel kapcsolatos stratégiájukat Kanizsai Tóth Csaba.
Hazai alapanyagoktól a fenntarthatóbb csomagolásig
Az infláció lassulása mérsékelte ugyan az alapanyagköltségeket, de a vásárlói szokások változása, az ár-érték arányra való fókuszálás tartósnak bizonyulhat, hívja fel a figyelmet Bukovenszki Beáta, a Gallicoop Zrt. belkereskedelmi osztályvezetője, aki hozzáteszi:
– A nemzetközi ellátási lánc problémái miatt a hazai alapanyagokra helyeztük a hangsúlyt, ami nemcsak fenntarthatóbbá, de a hazai vásárlók számára is vonzóbbá tette termékeinket.
Úgy látja, hogy a hazai piacon továbbra is erős a kereslet a baromfitermékek iránt, mivel az egészségesebb és könnyebben emészthető húsok iránti igény folyamatosan növekszik. Az ízesítésekben a tradicionális ízek népszerűsége tartósnak mutatkozik, de megfigyelhető a változatosságra nyitottabb fogyasztói réteg megjelenése is, akik a fűszeresebb és nemzetközi ízeket is keresik.
Árak tekintetében a prémium és a gazdaságos termékek között továbbra is jelentős különbség van. A kereskedelmi márkák piacrésze a cég belkereskedelmi osztályvezetője szerint stabilan magas, mivel sok vásárló számára kedvező ár-érték arányt képviselnek, és ennek köszönhetően még további növekedési lehetőségekkel is rendelkeznek. A promóciók szerepe szintén meghatározó a piacon.
A Gallicoopnál egyaránt figyelnek a hagyományosabb ízeket és a különlegesebb termékeket keresők igényeire.
– Előbbinek kiváló alternatíva lehet például a hosszú évek óta nagy népszerűségnek örvendő Nagyi májas, utóbbinak pedig a GALLIO Sült Hagymás Pulykamájasunk – mond példákat a palettáról Bukovenszki Beáta.
Innovációs irányok tekintetében a cégnél nagy hangsúlyt fektetünk a természetesebb összetevőkre és az adalékanyagok minimalizálására. Csomagolásfejlesztéseik során pedig elsődleges céljuk, hogy fenntarthatóbb alternatívákat kínáljanak.
– A ma már hagyományosnak mondható social felületek a marketingünk alapkövét jelentik. Rendszeresen jelentetünk meg terméknépszerűsítő és content tartalmakat – jelenti ki Bukovenszki Beáta. – Márkakommunikációnk az elmúlt évek tevékenységére építve továbbra is két irányba zajlik. Egyrészt továbbra is nagy hangsúlyt fektetünk a gazdaságosabb GALLICOOP márkájú termékeink népszerűsítésére. Másrészt viszont a vállalati stratégiánkkal összhangban negyedévről negyedévre egyre szélesebb körben igyekszünk megismertetni a prémium szegmensbe tartozó GALLIO márkájú termékeinket. B2B vonalon az elmúlt hetekben sikerült elindítanunk egy social felületet, amelynek kifejezett célja, hogy potenciális üzleti partnerek megismerjék termékeinket. Elmondható, hogy a kezdeményezés repülőrajtot vett, hiszen már az első napokban sokszázezres megjelenésszámot sikerült generálnunk.
Odafigyelés és termékfejlesztés
A Nádudvari májasok a hagyomány és innováció találkozására épülnek, a vállalat széles portfólióval rendelkezik mind ízek, mind kiszerelések tekintetében. A termékpalettán kilenc különböző májas található. Közülük a legkeresettebb a hagyományos sertésmájas, amely 110 g-os önkiszolgáló és nagyobb, csemegepultos változatban is elérhető.
– Májasforgalmunk évről évre folyamatosan nő, piaci pozíciónk erősödik, amelynek kulcsa a folyamatos odafigyelés és termékfejlesztés – szögezi le Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer Kft. ügyvezető igazgatója. – Tavaly év végén került a boltok polcaira a viaszos borjúmájasunk, hagyományos és sült-vöröshagymás ízben. Ez év elején pedig bevezettük az Univerrel közösen fejlesztett új, Erős Pistás májasunkat, mely a megjelenésétől a fogyasztók kedvence lett, a legtöbb hálózatnál elérhető szinte a bevezetéstől kezdve.
A Nádudvari májasok magas minősége és ízvilága mögött az a filozófia áll, hogy a hagyományokat tiszteletben tartva, folyamatos innovációval és minőségi alapanyagokkal szolgálják ki a fogyasztókat. Kiemelten figyelnek arra is, hogy termékeik megfeleljenek a modern táplálkozási elvárásoknak, ezért minden májasuk laktóz- és gluténmentes.
A termékek népszerűsítése terén a Nádudvari Élelmiszer Kft. nagy hangsúlyt fektet a marketingkommunikációra, a televíziós és online felületeken egyaránt aktívan jelen vannak.
– A kommunikáció középpontjában Serényi Zsolt séf áll, aki a márka arca és hiteles képviselője – mondja Nagy Ádám. – Mindemellett a Magyar Termék őszi nyereményjátékában is részt veszünk, amelyben a Nádudvari májasok megvásárlásával értékes nyereményeket nyerhetnek a vásárlók. //
Kapcsolódó cikkeink
A Baltikumban terjeszkedik az Anora Group
A prémium borokat és szeszes italokat gyártó Anora Group baltikumi…
Tovább olvasom >„Csak úgy!” – Egy különleges kampány a Moments ostyával
A Moments ostya idei őszi kampánya nem csupán egy új…
Tovább olvasom >Önelfogadásról, önfelszabadításról és a hétköznapok ajándékáról – Együtt okosodtunk! (Business Days 2024 2. rész)
A Business Days pénteki napja az egész heti megfeszített figyelem…
Tovább olvasom >További cikkeink
Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >Tippek a bankkártyás csalások elkerülésére az ünnepi forgatagban
A karácsonyi időszak a vásárlás öröméről szól, ám ilyenkor a…
Tovább olvasom >