Kelet-Európára összpontosítja expanziós terveit a Mere
A sikertelen nyugat-európai próbálkozás után sem adja fel nemzetközi expanziós terveit az orosz keménydiszkontlánc, a Mere. A vállalat figyelme Kelet-Európa – Szerbia és Litvánia – felé fordult.
A Mere tavalyi kísérlete, hogy megvesse lábát Ausztriában, Belgiumban, Franciaországban, Németországban, Spanyolországban és az Egyesült Királyságban kudarcba fulladt, amikor a cég valamennyi itteni üzletét bezárta hivatalosan az ukrajnai események és a szankciók okozta ellátási problémák okán.
Ez azonban nem jelenti azt, hogy a Mere teljesen lemondott volna Európáról: Szerbiában a lánc több mint kétszeresére – 13-ról 30-ra – növelte üzletei számát egy év alatt – számolt be a Lebensmittel Zeitung. Az árbevétel állítólag 48 millióra emelkedett, bár a lánc vesztesége tavaly az országban elérte a 360ezer eurót. Litvániában, ahol az infláció rekordmagasságba szökött, a Mere kb. kéttucatnyi üzletet működtet és tavalyi árbevétele megközelítette az 50 millió eurót. Az országban a Mere átlagosan 30%-kal olcsóbb, mint versenytársai – állítja a szaklap.
A diszkont lehetőséget lát Kelet-Európában, mert itt a kiskereskedelmi piac fragmentáltabb és az ellátás zökkenőmentesebb. A régióban található üzleteiben helyi termékeket, de Fehéroroszországból, Lengyelországból és Oroszországból származó árucikkeket is árusít. Az orosz piacon mindeközben a Mere árbevétele 40%-kal nőtt és elérte az 5 milliárd eurót.
Kapcsolódó cikkeink
Gyors növekedés előtt áll az online és diszkont élelmiszer-kereskedelem
Az online és diszkont élelmiszer-kereskedelmi csatornák fogják várhatóan a leggyorsabb…
Tovább olvasom >Új logisztikai központot nyitott a Metro Szerbiában
A német Metro Cash and Carry új, 15000 négyzetméteres logisztikai…
Tovább olvasom >A városi kényelembe invesztál a Penny Németországban
Modernizálja a német Penny kis, városi diszkontüzleteit. Az erőteljesebben kényelemorientált…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Digitális formában is elérhetővé válik a SZÉP-kártya 2025-től
2025. szeptember 1-jétől jelentős változás lép életbe a SZÉP-kártya felhasználásában:…
Tovább olvasom >Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >