Kelet-Európára összpontosítja expanziós terveit a Mere

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2023. 09. 07. 09:27

A sikertelen nyugat-európai próbálkozás után sem adja fel nemzetközi expanziós terveit az orosz keménydiszkontlánc, a Mere. A vállalat figyelme Kelet-Európa – Szerbia és Litvánia – felé fordult.

A Mere tavalyi kísérlete, hogy megvesse lábát Ausztriában, Belgiumban, Franciaországban, Németországban, Spanyolországban és az Egyesült Királyságban kudarcba fulladt, amikor a cég valamennyi itteni üzletét bezárta hivatalosan az ukrajnai események és a szankciók okozta ellátási problémák okán.

Ez azonban nem jelenti azt, hogy a Mere teljesen lemondott volna Európáról: Szerbiában a lánc több mint kétszeresére – 13-ról 30-ra – növelte üzletei számát egy év alatt – számolt be a Lebensmittel Zeitung. Az árbevétel állítólag 48 millióra emelkedett, bár a lánc vesztesége tavaly az országban elérte a 360ezer eurót. Litvániában, ahol az infláció rekordmagasságba szökött, a Mere kb. kéttucatnyi üzletet működtet és tavalyi árbevétele megközelítette az 50 millió eurót. Az országban a Mere átlagosan 30%-kal olcsóbb, mint versenytársai – állítja a szaklap.

A diszkont lehetőséget lát Kelet-Európában, mert itt a kiskereskedelmi piac fragmentáltabb és az ellátás zökkenőmentesebb. A régióban található üzleteiben helyi termékeket, de Fehéroroszországból, Lengyelországból és Oroszországból származó árucikkeket is árusít. Az orosz piacon mindeközben a Mere árbevétele 40%-kal nőtt és elérte az 5 milliárd eurót.

RetailDetail

Kapcsolódó cikkeink