Kelet-Európára összpontosítja expanziós terveit a Mere
A sikertelen nyugat-európai próbálkozás után sem adja fel nemzetközi expanziós terveit az orosz keménydiszkontlánc, a Mere. A vállalat figyelme Kelet-Európa – Szerbia és Litvánia – felé fordult.
A Mere tavalyi kísérlete, hogy megvesse lábát Ausztriában, Belgiumban, Franciaországban, Németországban, Spanyolországban és az Egyesült Királyságban kudarcba fulladt, amikor a cég valamennyi itteni üzletét bezárta hivatalosan az ukrajnai események és a szankciók okozta ellátási problémák okán.
Ez azonban nem jelenti azt, hogy a Mere teljesen lemondott volna Európáról: Szerbiában a lánc több mint kétszeresére – 13-ról 30-ra – növelte üzletei számát egy év alatt – számolt be a Lebensmittel Zeitung. Az árbevétel állítólag 48 millióra emelkedett, bár a lánc vesztesége tavaly az országban elérte a 360ezer eurót. Litvániában, ahol az infláció rekordmagasságba szökött, a Mere kb. kéttucatnyi üzletet működtet és tavalyi árbevétele megközelítette az 50 millió eurót. Az országban a Mere átlagosan 30%-kal olcsóbb, mint versenytársai – állítja a szaklap.
A diszkont lehetőséget lát Kelet-Európában, mert itt a kiskereskedelmi piac fragmentáltabb és az ellátás zökkenőmentesebb. A régióban található üzleteiben helyi termékeket, de Fehéroroszországból, Lengyelországból és Oroszországból származó árucikkeket is árusít. Az orosz piacon mindeközben a Mere árbevétele 40%-kal nőtt és elérte az 5 milliárd eurót.
Kapcsolódó cikkeink
Az ár-érték arányra helyezi a hangsúlyt a Target iskolakezdési kampányában az Egyesült Államokban
A diszkontóriás július második hetében indította el iskolakezdési kampányát, amelyben…
Tovább olvasom >Megvan, hol nyitja első magyar üzletét a Mere
Az orosz Mere áruházlánc rövidesen megnyitja első magyarországi üzletét a…
Tovább olvasom >Életbe lépett a Kína és Szerbia közötti szabadkereskedelmi megállapodás
Életbe lépett hétfőn a Kína és Szerbia közötti szabadkereskedelmi megállapodás,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >