Kelet-Európára összpontosítja expanziós terveit a Mere
A sikertelen nyugat-európai próbálkozás után sem adja fel nemzetközi expanziós terveit az orosz keménydiszkontlánc, a Mere. A vállalat figyelme Kelet-Európa – Szerbia és Litvánia – felé fordult.
A Mere tavalyi kísérlete, hogy megvesse lábát Ausztriában, Belgiumban, Franciaországban, Németországban, Spanyolországban és az Egyesült Királyságban kudarcba fulladt, amikor a cég valamennyi itteni üzletét bezárta hivatalosan az ukrajnai események és a szankciók okozta ellátási problémák okán.
Ez azonban nem jelenti azt, hogy a Mere teljesen lemondott volna Európáról: Szerbiában a lánc több mint kétszeresére – 13-ról 30-ra – növelte üzletei számát egy év alatt – számolt be a Lebensmittel Zeitung. Az árbevétel állítólag 48 millióra emelkedett, bár a lánc vesztesége tavaly az országban elérte a 360ezer eurót. Litvániában, ahol az infláció rekordmagasságba szökött, a Mere kb. kéttucatnyi üzletet működtet és tavalyi árbevétele megközelítette az 50 millió eurót. Az országban a Mere átlagosan 30%-kal olcsóbb, mint versenytársai – állítja a szaklap.
A diszkont lehetőséget lát Kelet-Európában, mert itt a kiskereskedelmi piac fragmentáltabb és az ellátás zökkenőmentesebb. A régióban található üzleteiben helyi termékeket, de Fehéroroszországból, Lengyelországból és Oroszországból származó árucikkeket is árusít. Az orosz piacon mindeközben a Mere árbevétele 40%-kal nőtt és elérte az 5 milliárd eurót.
Kapcsolódó cikkeink
20 új üzlethelyszínt keres az Aldi az Egyesült Királyságban
Frissített listát tett közzé az Aldi azokról a brit városokról…
Tovább olvasom >Eredményes évet zárt a PENNY – Központban a vásárlói élmény és a fenntartható megoldások
A PENNY Magyarország a kiskereskedelmi szektor meghatározó szereplőjeként a kihívások…
Tovább olvasom >Őrzi piacvezető pozícióját a tavaly 20 éves Lidl
Tavaly ünnepelte 20 éves magyarországi jelenlétét hazánk piacvezető FMCG-lánca, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >