Kelendő a magyar dió külföldön
Korlátlan exportlehetőségek előtt áll a hazai diótermelés – írja a Magyar Idők nyomán a hirado.hu. A lapnak Ledó Ferenc, a Magyar Zöldség-gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (Fruitveb) elnöke azt mondta: a magyar diónak rendkívül jó a piaca, a minősége jobb, mint az olasz és az amerikai dióé.
A cikk szerint a valóban hosszú távúnak minősülő befektetés az elmúlt években több termelő érdeklődését is felkeltette, a korábbi ültetvénytelepítéseknek köszönhetően így 3-5 éven belül akár a duplájára is emelkedhet a Magyarországon megtermelt dió mennyisége.
Tavaly az időjárás is kedvezett a termésnek, így kiváló minőségű, nagyméretű diót takaríthattak be a termelők – mondta Ledó Ferenc, hozzátéve: a hazai diófajták nagy előnye, hogy többségük korai érésű, így a külföldi konkurenciát megelőzve szeptemberben megjelenhetnek a nemzetközi piacokon is.
Az Agrárgazdasági Kutatóintézet (AKI) jelentése szerint a dió az egyetlen héjas termésű gyümölcs, amelynek a külkereskedelmi egyenlege pozitív. Héjas dióból tavaly 2,19 ezer tonnát sikerült eladni a külpiacokon, ami enyhe, háromszázalékos csökkenést jelent, a kivitel értéke 1,84 milliárd forintot tett ki. Az árak ugyanakkor emelkedtek, a hazai dió termelői ára 2015-ben 13 százalékkal volt magasabb, mint egy évvel korábban, a kilónkénti ár így megközelítette a háromezer forintot. A dióbélből tavaly mintegy 2,2 ezer tonnát értékesítettek a termelők. Ez utóbbi kategóriából főként a francia és a német piacra szállítanak, de jelentős az Egyesült Királyságba irányuló kivitel is – írta a Magyar Idők.(hirado.hu)
Kapcsolódó cikkeink
2025. január 1-jétől kötelező feltüntetni a diófélék és szárított gyümölcsök származási helyét
A jövő év elejétől bizonyos diófélék és szárított gyümölcsök csomagolásán…
Tovább olvasom >Agrárkamara: élénkül a kereslet a dió iránt, nőtt az ültetvények nagysága
A dió, a karácsonyi bejgli, a zserbó és a hókifli…
Tovább olvasom >Fogyasszunk minél több hazai diót!
Eljött a diós sütemények időszaka. Nem véletlen, hogy a karácsonyi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója figyelmeztetett: a növényi…
Tovább olvasom >Elmarad a Kroger és az Albertsons egyesülése
Az Albertsons bejelentette, hogy felbontja a Krogerrel kötött, 25 milliárd…
Tovább olvasom >Felvásárolja a Zalando az About You-t
A Zalando bejelentette, hogy megvásárolja német versenytársát, az About You-t.…
Tovább olvasom >