Kelendő a magyar dió külföldön
Korlátlan exportlehetőségek előtt áll a hazai diótermelés – írja a Magyar Idők nyomán a hirado.hu. A lapnak Ledó Ferenc, a Magyar Zöldség-gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (Fruitveb) elnöke azt mondta: a magyar diónak rendkívül jó a piaca, a minősége jobb, mint az olasz és az amerikai dióé.
A cikk szerint a valóban hosszú távúnak minősülő befektetés az elmúlt években több termelő érdeklődését is felkeltette, a korábbi ültetvénytelepítéseknek köszönhetően így 3-5 éven belül akár a duplájára is emelkedhet a Magyarországon megtermelt dió mennyisége.
Tavaly az időjárás is kedvezett a termésnek, így kiváló minőségű, nagyméretű diót takaríthattak be a termelők – mondta Ledó Ferenc, hozzátéve: a hazai diófajták nagy előnye, hogy többségük korai érésű, így a külföldi konkurenciát megelőzve szeptemberben megjelenhetnek a nemzetközi piacokon is.
Az Agrárgazdasági Kutatóintézet (AKI) jelentése szerint a dió az egyetlen héjas termésű gyümölcs, amelynek a külkereskedelmi egyenlege pozitív. Héjas dióból tavaly 2,19 ezer tonnát sikerült eladni a külpiacokon, ami enyhe, háromszázalékos csökkenést jelent, a kivitel értéke 1,84 milliárd forintot tett ki. Az árak ugyanakkor emelkedtek, a hazai dió termelői ára 2015-ben 13 százalékkal volt magasabb, mint egy évvel korábban, a kilónkénti ár így megközelítette a háromezer forintot. A dióbélből tavaly mintegy 2,2 ezer tonnát értékesítettek a termelők. Ez utóbbi kategóriából főként a francia és a német piacra szállítanak, de jelentős az Egyesült Királyságba irányuló kivitel is – írta a Magyar Idők.(hirado.hu)
Kapcsolódó cikkeink
A hűvös május miatt elhúzódik az idei szamócaszüret
Jó szezonban bíztak idén a hazai szamócatermesztéssel foglalkozó gazdálkodók, de…
Tovább olvasom >Orosz uborka önti el uniót: feszül a lengyel termelők piaca
Bár az Európai Unió az orosz mezőgazdasági termékekre vonatkozó szankciós…
Tovább olvasom >NAK-FruitVeB: a hűvös május miatt elhúzódik az idei szamócaszüret
Már kapható a hazai piacokon a magyar szamóca, amelyre idén…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új csomagolásban a Lidl Húsfarm családja
Tavasszal a Lidl 75 termékből álló, saját márkás Húsfarm termékcsaládja…
Tovább olvasom >Paradicsommal segít a brit Aldi a rákbeteg fiatalokon
Az Aldi jótékonysági kampányt indít a Teenage Cancer Trust szervezettel…
Tovább olvasom >Világszerte kapható lesz a Nestlé Sinergity csecsemőtápszere
A Nestlé bejelentette, hogy globálisan bevezeti Sinergity nevű, tudományos kutatásokra…
Tovább olvasom >