Kelendő a Barbie baba

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2021. 02. 11. 11:02

A Mattel cég által gyártott Barbie baba eladásai tavaly öt éves csúcsra jutottak, elérték az 1,35 milliárd dollárt globálisan – írja az origo.

Fotó: pixabay.com

A siker egyik egyértelmű összetevője a járványhelyzet miatti társadalmi korlátozások volt, mivel a szülők játékfelhalmozásba kezdtek, hogy az otthon maradt gyerekeket szórakoztatni tudják. Bár a kereslet megugrása az év elején megterhelte az ellátási láncokat, de a kereskedők végül képesek voltak kielégíteni a termékek iránti rendkívül keresletet.

Korábban már az Origo is beszámolt arról az érdekes tényről, hogy a Barbie babák eladásai azért nőttek ilyen ütemben, mert nincs rajtuk kijelző. A szülők ugyanis nem szerették volna, ha gyermekeik a karantén időszakában megnövekedett szabadidő alatt még többet nézték volna okoseszközeik kijelzőit.

A LEGENDÁS BABAMÁRKA ELADÁSAI 16 SZÁZALÉKKAL NŐTTEK,
ami 2017 óta a legjobb értékesítési évet hozta a játékgyártó cégnek. A Mattel nyeresége 2020-ban 126,6 millió dollár volt, szemben a 2019-es 200 millió dolláros veszteséggel.

AZ ÖSSZELADÁSOK TAVALY 2 SZÁZALÉKKAL NŐTTEK, AZ ÉV UTOLSÓ HÁROM HÓNAPJÁBAN PEDIG 10 SZÁZALÉKKAL A KARÁCSONYI AJÁNDÉKOZÁSI DÖMPINGNEK KÖSZÖNHETŐEN.

Összehasonlításképpen: a cég ősriválisának számító Hasbro – amely például a Monopolyt is gyártja – értékesítései 2020-ban 8 százalékkal csökkentek, az utolsó negyedéves 4 százalékos növekedés ellenére is.

Mindettől függetlenül, a Mattel bejelentett egy 250 millió dolláros kiadás-csökkentési programot, mellyel 2023-ig próbálják lefaragni a költségeket. A program főként a folyamatok és rendszerek át- illetve újraszervezésével szeretne spórolni a cégnek. (origo)

 

Kapcsolódó cikkeink