Kelendő a Barbie baba
A Mattel cég által gyártott Barbie baba eladásai tavaly öt éves csúcsra jutottak, elérték az 1,35 milliárd dollárt globálisan – írja az origo.
A siker egyik egyértelmű összetevője a járványhelyzet miatti társadalmi korlátozások volt, mivel a szülők játékfelhalmozásba kezdtek, hogy az otthon maradt gyerekeket szórakoztatni tudják. Bár a kereslet megugrása az év elején megterhelte az ellátási láncokat, de a kereskedők végül képesek voltak kielégíteni a termékek iránti rendkívül keresletet.
Korábban már az Origo is beszámolt arról az érdekes tényről, hogy a Barbie babák eladásai azért nőttek ilyen ütemben, mert nincs rajtuk kijelző. A szülők ugyanis nem szerették volna, ha gyermekeik a karantén időszakában megnövekedett szabadidő alatt még többet nézték volna okoseszközeik kijelzőit.
A LEGENDÁS BABAMÁRKA ELADÁSAI 16 SZÁZALÉKKAL NŐTTEK,
ami 2017 óta a legjobb értékesítési évet hozta a játékgyártó cégnek. A Mattel nyeresége 2020-ban 126,6 millió dollár volt, szemben a 2019-es 200 millió dolláros veszteséggel.
AZ ÖSSZELADÁSOK TAVALY 2 SZÁZALÉKKAL NŐTTEK, AZ ÉV UTOLSÓ HÁROM HÓNAPJÁBAN PEDIG 10 SZÁZALÉKKAL A KARÁCSONYI AJÁNDÉKOZÁSI DÖMPINGNEK KÖSZÖNHETŐEN.
Összehasonlításképpen: a cég ősriválisának számító Hasbro – amely például a Monopolyt is gyártja – értékesítései 2020-ban 8 százalékkal csökkentek, az utolsó negyedéves 4 százalékos növekedés ellenére is.
Mindettől függetlenül, a Mattel bejelentett egy 250 millió dolláros kiadás-csökkentési programot, mellyel 2023-ig próbálják lefaragni a költségeket. A program főként a folyamatok és rendszerek át- illetve újraszervezésével szeretne spórolni a cégnek. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Felgyorsult a kéknyelv-betegség terjedése Hollandiában
Hollandiában megugrott a kérődző állatokat megtámadó kéknyelv-betegség eseteinek száma –…
Tovább olvasom >Uniós bíróság: a biztosítóknak vissza kell téríteniük a koronavírus-járvány miatt lemondott szervezett utazások árát
A csődbe ment utazási irodák biztosítóinak vissza kell téríteniük azoknak…
Tovább olvasom >Ezekért a termékekért rohamoznák meg a boltokat, ha jönne egy katasztrófa
A koronavírus-járvány tanulsága alapján fontos felkészülni a váratlan eseményekre, legyen…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Lidl a 2025-ös férfi kézilabda-bajnokság ™ partnere
A Lidl továbbra is támogatja a kézilabda-közösséget és a 2025-ös…
Tovább olvasom >Színpadon a Halott Pénz: megérkezett az Unicum Akusztik 4. adása!
Különleges hangulatot és izgalmas kollaborációt csempész a télbe az Unicum…
Tovább olvasom >Hamis JYSK webshopok terjednek az interneten: ezekről ismerhetők fel a csalók
Online vásárolni meglehetősen egyszerű és kényelmes, azonban sajnos gyakran kockázatokat…
Tovább olvasom >