Kelendő a Barbie baba
A Mattel cég által gyártott Barbie baba eladásai tavaly öt éves csúcsra jutottak, elérték az 1,35 milliárd dollárt globálisan – írja az origo.

Fotó: pixabay.com
A siker egyik egyértelmű összetevője a járványhelyzet miatti társadalmi korlátozások volt, mivel a szülők játékfelhalmozásba kezdtek, hogy az otthon maradt gyerekeket szórakoztatni tudják. Bár a kereslet megugrása az év elején megterhelte az ellátási láncokat, de a kereskedők végül képesek voltak kielégíteni a termékek iránti rendkívül keresletet.
Korábban már az Origo is beszámolt arról az érdekes tényről, hogy a Barbie babák eladásai azért nőttek ilyen ütemben, mert nincs rajtuk kijelző. A szülők ugyanis nem szerették volna, ha gyermekeik a karantén időszakában megnövekedett szabadidő alatt még többet nézték volna okoseszközeik kijelzőit.
A LEGENDÁS BABAMÁRKA ELADÁSAI 16 SZÁZALÉKKAL NŐTTEK,
ami 2017 óta a legjobb értékesítési évet hozta a játékgyártó cégnek. A Mattel nyeresége 2020-ban 126,6 millió dollár volt, szemben a 2019-es 200 millió dolláros veszteséggel.
AZ ÖSSZELADÁSOK TAVALY 2 SZÁZALÉKKAL NŐTTEK, AZ ÉV UTOLSÓ HÁROM HÓNAPJÁBAN PEDIG 10 SZÁZALÉKKAL A KARÁCSONYI AJÁNDÉKOZÁSI DÖMPINGNEK KÖSZÖNHETŐEN.
Összehasonlításképpen: a cég ősriválisának számító Hasbro – amely például a Monopolyt is gyártja – értékesítései 2020-ban 8 százalékkal csökkentek, az utolsó negyedéves 4 százalékos növekedés ellenére is.
Mindettől függetlenül, a Mattel bejelentett egy 250 millió dolláros kiadás-csökkentési programot, mellyel 2023-ig próbálják lefaragni a költségeket. A program főként a folyamatok és rendszerek át- illetve újraszervezésével szeretne spórolni a cégnek. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Az RSZKF vírus miatt változatlanul szigorú előírások és intézkedések vannak érvényben
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) felhívja a figyelmet, hogy továbbra…
Tovább olvasom >Befejeződött az RSZKF betegséggel fertőzött telepek felszámolása
A ragadós száj-és körömfájás (RSZKF) harmadik és negyedik kitörésével érintett…
Tovább olvasom >Elkezdték felhalmozni a tejet az emberek Szlovákiában
A szlovákiai száj- és körömfájás-járvány újabb gócpontjai hatására nő a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az ALDI is felkészült a balatoni szezonra: 100 új munkahely és hosszabb nyitvatartás
Idén nyáron is kiemelt figyelemmel készül a Balaton körüli turisztikai…
Tovább olvasom >Szakértőtől kaphatnak tanácsot a vásárlók a Lidl-től állateledel témában
A Lidl Magyarország újabb lépést tesz a felelős kisállattartás további…
Tovább olvasom >Villámgyors mosás kompromisszumok nélkül – megérkezett a Coccolino Wonder Wash
Az Unilever legújabb innovációja, a Coccolino Wonder Wash egy új…
Tovább olvasom >