Kedvező fordulat a jégkrémek bolti eladásában

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 05. 20. 08:00

Javult a jégkrém piaci pozíciója. Kiskereskedelmi forgalma ugyanis mind értékben, mind mennyiségben nőtt 2009. április–2010. márciusban, az előző hasonló időszakhoz hasonlítva. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.Értékét tekintve a plusz 3 százalék azt jelenti, hogy az éves piac mérete túllépett a 18 milliárd forinton. Egy évvel korábban még stagnálást regisztráltunk.

Mennyiségben 1 százalékkal többet adtak el, mint az előző tizenkét hónap során. Itt az előző évben tapasztalt mínusz 8 százalékhoz képest fordult meg a trend.
A boltok választékában és készletében fontos szerepet játszik a jégkrém. Beletartozik ugyanis a Nielsen által mért 90 kategórián belül a 20 legnagyobb forgalmú élelmiszer közé.

Az eladáshelyek közül főleg a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2 500 négyzetméteres csatornában nőtt a jégkrém forgalma, mind mennyiségben, mind értékben. Így a bolttípus piaci részesedése – értékben – 44 százalékról 49-re nőtt, egyik évről a másikra. Ott a jégkrém kiemelkedő fontosságú termék lett. A Nielsen által mért élelmiszerek forgalmából ugyanis „csak” átlag 33 százalékkal részesedett ez a bolttípus.

A lakosság számarányához képest a legtöbb jégkrémet a Budapestet és Pest megyét magában foglaló centrális régióban adták el. A legkevesebbet pedig északkeleten. Ebben a tekintetben a jégkrém hasonlít a legtöbb élelmiszer-kategóriához.

A cikkben szereplő jégkrém-kategóriába nem tartoznak bele sem a gombócos fagylaltok vagy fagylalt alapú sütemények, sem pedig a fagylaltporok. A fent említett adatok teljes Magyarországra értendők, HoReCa- és szezonális egységek nélkül.

Kapcsolódó cikkeink