Kedvező fordulat a jégkrémek bolti eladásában
Javult a jégkrém piaci pozíciója. Kiskereskedelmi forgalma ugyanis mind értékben, mind mennyiségben nőtt 2009. április–2010. márciusban, az előző hasonló időszakhoz hasonlítva. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.Értékét tekintve a plusz 3 százalék azt jelenti, hogy az éves piac mérete túllépett a 18 milliárd forinton. Egy évvel korábban még stagnálást regisztráltunk.
Mennyiségben 1 százalékkal többet adtak el, mint az előző tizenkét hónap során. Itt az előző évben tapasztalt mínusz 8 százalékhoz képest fordult meg a trend.
A boltok választékában és készletében fontos szerepet játszik a jégkrém. Beletartozik ugyanis a Nielsen által mért 90 kategórián belül a 20 legnagyobb forgalmú élelmiszer közé.
Az eladáshelyek közül főleg a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2 500 négyzetméteres csatornában nőtt a jégkrém forgalma, mind mennyiségben, mind értékben. Így a bolttípus piaci részesedése – értékben – 44 százalékról 49-re nőtt, egyik évről a másikra. Ott a jégkrém kiemelkedő fontosságú termék lett. A Nielsen által mért élelmiszerek forgalmából ugyanis „csak” átlag 33 százalékkal részesedett ez a bolttípus.
A lakosság számarányához képest a legtöbb jégkrémet a Budapestet és Pest megyét magában foglaló centrális régióban adták el. A legkevesebbet pedig északkeleten. Ebben a tekintetben a jégkrém hasonlít a legtöbb élelmiszer-kategóriához.
A cikkben szereplő jégkrém-kategóriába nem tartoznak bele sem a gombócos fagylaltok vagy fagylalt alapú sütemények, sem pedig a fagylaltporok. A fent említett adatok teljes Magyarországra értendők, HoReCa- és szezonális egységek nélkül.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >