Kedvez a kereskedelmi csatornáknak az új reklámszabályozás
Az RTL Klub, a TV2 és a Viasat vezérigazgatója is kedvezőnek nevezte az új reklámszabályokat.
Fazekas Ildikó, az Önszabályozó Reklám Testület főtitkára nyitó előadásában hangsúlyozta: a reklámok tartalmával kapcsolatban a médiatörvény nem hozott érdemi változást, korlátozást, bár a kereskedelmi közlemények számára néhány követelmény betartását – így az emberi méltóság védelmét a diszkrimináció tilalmát – előírja, és rögzíti azt is, hogy a reklámok nem sérthetnek vallási vagy világnézeti meggyőződést, nem ösztönözhetnek az egészségre, a biztonságra és a környezetre ártalmas magatartásra.
Simon Zsolt, a TV2 vezérigazgatója szintén üdvözölte a termékelhelyezés lehetőségét, amely szerinte új hirdetési forrásokat és akár új, kimondottan erre alapozott műsorokat is eredményezhet. Kiemelte, hogy a legnagyobb hirdetőkre kivetett ágazati különadók nem kedveztek a televíziós reklámpiacnak, a személyijövedelemadó-csökkentés viszont növelheti a vásárlókedvet.
Hasonlóan vélekedett Dirk Gerkens, az RTL Klub vezérigazgatója is, hangsúlyozva: a médiatörvény új lehetőségeket nyit meg társaságuk számára, lehetővé teszi például, hogy több csatornát indítsanak.
Farsang Péter, a Viasat vezérigazgatója elmondta: csatornáik Angliában vannak bejegyezve, így számukra az ottani szabályozás az irányadó, a magyar reklámszabályok könnyítésével azonban helyzeti előnyük egy része „elolvad” – írja az MTI nyomán a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a lakosság fogyasztása?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >Gondtalan fogyasztók? Jókora különbségek a középkorúak táborában
Bár az infláció visszahúzódott, a középkorúak jövedelme nem emelkedett jelentősebben,…
Tovább olvasom >18+! Az energiaital után a kóla lesz a következő?
A Magyarországon érvénybe lépő új szabályozás értelmében tilos lesz energiaitalokat…
Tovább olvasom >