Kedvez a kereskedelmi csatornáknak az új reklámszabályozás
Az RTL Klub, a TV2 és a Viasat vezérigazgatója is kedvezőnek nevezte az új reklámszabályokat.
Fazekas Ildikó, az Önszabályozó Reklám Testület főtitkára nyitó előadásában hangsúlyozta: a reklámok tartalmával kapcsolatban a médiatörvény nem hozott érdemi változást, korlátozást, bár a kereskedelmi közlemények számára néhány követelmény betartását – így az emberi méltóság védelmét a diszkrimináció tilalmát – előírja, és rögzíti azt is, hogy a reklámok nem sérthetnek vallási vagy világnézeti meggyőződést, nem ösztönözhetnek az egészségre, a biztonságra és a környezetre ártalmas magatartásra.
Simon Zsolt, a TV2 vezérigazgatója szintén üdvözölte a termékelhelyezés lehetőségét, amely szerinte új hirdetési forrásokat és akár új, kimondottan erre alapozott műsorokat is eredményezhet. Kiemelte, hogy a legnagyobb hirdetőkre kivetett ágazati különadók nem kedveztek a televíziós reklámpiacnak, a személyijövedelemadó-csökkentés viszont növelheti a vásárlókedvet.
Hasonlóan vélekedett Dirk Gerkens, az RTL Klub vezérigazgatója is, hangsúlyozva: a médiatörvény új lehetőségeket nyit meg társaságuk számára, lehetővé teszi például, hogy több csatornát indítsanak.
Farsang Péter, a Viasat vezérigazgatója elmondta: csatornáik Angliában vannak bejegyezve, így számukra az ottani szabályozás az irányadó, a magyar reklámszabályok könnyítésével azonban helyzeti előnyük egy része „elolvad” – írja az MTI nyomán a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyszerre rajongunk a mesterséges intelligenciáért és tartunk tőle
Az Ipsos 2024 júniusában megjelent, 32 ország bevonásával és közel…
Tovább olvasom >Digitális vállalatok Magyarországon
Az elmúlt évtizedek alapján világosan látszik, hogy azok a cégek…
Tovább olvasom >Megnőtt a vegán ételek iránti kereslet a brit reptereken
Az Egyesült Királyság legnagyobb, a London Stansted, az East Midlands…
Tovább olvasom >