Kebabot árusító food truckokkal turnézik az Aldi Süd Németországban
Az éttermi árak emelkedéséből kovácsol magának tőkét az Aldi, és igyekszik saját márkás gyorséttermi kínálatát reflektorfénybe helyezni azzal, hogy kebabot árusító food truckokkal turnézik számos német városban.
Az Aldi Süd food truckjai jelenleg négy német városban turnéznak, és a diszkont saját márkás termékeiből készült kebabot kínálnak. A „Kebabot mindenkinek!” szlogen a kiskereskedő válasza a németországi közösségi médiában terjedő, a „kebabárak befagyasztására” irányuló felhívásokra. Az internetes mozgalmat a Die Linke német politikai párt tagjainak javaslata indította el, amely szerint Németországban központilag 4,9 euróban kellene maximálni a kebab árát.
A Lieferando.de (Just Eat Takeaway.com, Pyszne.pl) futárszolgálat elemzése szerint Németország 10 legnagyobb városában a kebab ára jelenleg 4,96 euró és 6,03 euró között mozog. Saját márkáinak megfizethetőségét hangsúlyozandó, az Aldi most két euróért vegetáriánus, és mindössze három euróért csirke- és marhahúsos kebabot kínál. Mindkét változat hozzávalói 4-es, azaz ökológiai gazdálkodásból származnak, és erről tanúsítvánnyal rendelkeznek. A vásárlók a kebabot a roadshowban részt vevő Aldi üzletek parkolójában vásárolhatják meg.
Németország Európa „kebabfővárosa”, ahol a pizza mellett a kebab a legnépszerűbb gyorsétel: a Statista adatai szerint minden harmadik német (34%) legalább havonta egyszer eszik kebabot. Az Európai Török Kebabgyártók Szövetsége 3,5 milliárd euróra becsüli a kebab éves értékforgalmát Európában, amelyből csak Németország 2,4 milliárd euróval részesedik.
A kereskedők körében trenddé vált kereskedelmi kínálatukkal egyre inkább betörni a catering-szegmensbe. Az éttermi ágazat Németországban növekvő költségekkel és munkaerőhiánnyal küzd. A német szövetségi statisztikai hivatal jelentése szerint a gyorséttermekben az árak 2024 júliusában több mint 30%-kal voltak magasabbak, mint 2020 elején.
Ráadásul a németországi kávézókban és éttermekben elfogyasztott ételek áfa-kulcsát ez év elejétől ismét 19%-ra emelték, miután azt 2020 közepén a Covid-válságot követően kialakult gazdasági kihívások miatt 7%-ra csökkentették. A Crif német hitelinformációs ügynökség várakozásai szerint az étkeztetési ágazatban a csődeljárások száma a 2023-ban látott 35%-os növekedést követően az idei év végére 30%-kal emelkedik. Ez az arány kétszerese a valamennyi gazdasági ágazatra vonatkozó prognózisnak.
Kapcsolódó cikkeink
Távozott az Aldi stratégiai vezetője, Dr. Christian Bock családi okokra hivatkozva vonult vissza
A kiskereskedelmi szektor egyik elismert szakembere, Dr. Christian Bock váratlanul…
Tovább olvasom >Továbbra is magas kamatkiadások terhelik a Lidl nemzetközi nyereségét
A 2023/2024-es üzleti évben a Lidl enyhén növelheti nemzetközi tevékenységének…
Tovább olvasom >A városi kényelembe invesztál a Penny Németországban
Modernizálja a német Penny kis, városi diszkontüzleteit. Az erőteljesebben kényelemorientált…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: szeptemberben 3,0 százalékkal nőttek átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapjához képest
Szeptemberben a fogyasztói árak átlagosan 3,0 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >Újabb üzletet nyitott Szegeden a PENNY
Október 10-én Csongrád-Csanád vármegyében nyitotta meg legújabb üzletét a PENNY.…
Tovább olvasom >Adományozással ünnepli 100. áruházának nyitását a JYSK Magyarország
Október végén Debrecenben nyílik a JYSK legújabb áruháza, amely hazánkban…
Tovább olvasom >