Kebabot árusító food truckokkal turnézik az Aldi Süd Németországban
Az éttermi árak emelkedéséből kovácsol magának tőkét az Aldi, és igyekszik saját márkás gyorséttermi kínálatát reflektorfénybe helyezni azzal, hogy kebabot árusító food truckokkal turnézik számos német városban.

A „Kebabot mindenkinek!” demokratikus food truck kampány az Aldi általános „Jót mindenkinek” szlogenjére épül | Fotó: Aldi Süd
Az Aldi Süd food truckjai jelenleg négy német városban turnéznak, és a diszkont saját márkás termékeiből készült kebabot kínálnak. A „Kebabot mindenkinek!” szlogen a kiskereskedő válasza a németországi közösségi médiában terjedő, a „kebabárak befagyasztására” irányuló felhívásokra. Az internetes mozgalmat a Die Linke német politikai párt tagjainak javaslata indította el, amely szerint Németországban központilag 4,9 euróban kellene maximálni a kebab árát.
A Lieferando.de (Just Eat Takeaway.com, Pyszne.pl) futárszolgálat elemzése szerint Németország 10 legnagyobb városában a kebab ára jelenleg 4,96 euró és 6,03 euró között mozog. Saját márkáinak megfizethetőségét hangsúlyozandó, az Aldi most két euróért vegetáriánus, és mindössze három euróért csirke- és marhahúsos kebabot kínál. Mindkét változat hozzávalói 4-es, azaz ökológiai gazdálkodásból származnak, és erről tanúsítvánnyal rendelkeznek. A vásárlók a kebabot a roadshowban részt vevő Aldi üzletek parkolójában vásárolhatják meg.
Németország Európa „kebabfővárosa”, ahol a pizza mellett a kebab a legnépszerűbb gyorsétel: a Statista adatai szerint minden harmadik német (34%) legalább havonta egyszer eszik kebabot. Az Európai Török Kebabgyártók Szövetsége 3,5 milliárd euróra becsüli a kebab éves értékforgalmát Európában, amelyből csak Németország 2,4 milliárd euróval részesedik.
A kereskedők körében trenddé vált kereskedelmi kínálatukkal egyre inkább betörni a catering-szegmensbe. Az éttermi ágazat Németországban növekvő költségekkel és munkaerőhiánnyal küzd. A német szövetségi statisztikai hivatal jelentése szerint a gyorséttermekben az árak 2024 júliusában több mint 30%-kal voltak magasabbak, mint 2020 elején.
Ráadásul a németországi kávézókban és éttermekben elfogyasztott ételek áfa-kulcsát ez év elejétől ismét 19%-ra emelték, miután azt 2020 közepén a Covid-válságot követően kialakult gazdasági kihívások miatt 7%-ra csökkentették. A Crif német hitelinformációs ügynökség várakozásai szerint az étkeztetési ágazatban a csődeljárások száma a 2023-ban látott 35%-os növekedést követően az idei év végére 30%-kal emelkedik. Ez az arány kétszerese a valamennyi gazdasági ágazatra vonatkozó prognózisnak.
Kapcsolódó cikkeink
Lakásépítést szorgalmaz a német építésügyi miniszter az élelmiszerüzletek fölé
Verena Hubertz német építésügyi miniszter arra ösztönözné a nagy kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >Közép-Európa a non-food diszkontok célkeresztjében
Az Action, a Woolworth és a Tedi Közép- és Délkelet-Európában…
Tovább olvasom >La Cocoș: „Többet kevesebbért” – raktáráruház csak márkáknak!
Sebastian Rennack kiskereskedelmi szakértő alábbi képes összeállításában Románia leggyorsabban növekvő…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >