Magazin: Kávézó a fagyasztott áruknál
A változó retail trendeket a változó fogyasztói szokások ösztönzik. Ahogy azt már a GfK tavalyi adataiból is tudjuk (2017-es trendek és ’18-as várakozások a hazai FMCG-piacon (1. rész) Trade magazin, 2018/5.), bizonyos fogyasztói csoportok élelmiszerköltéseik egy részét jellemzően out-of-home fogyasztásra fordítják. Az otthonon kívüli étkezés folyamatosan erősödő trendjének retailre gyakorolt hatásáról számol be a Mintel nemzetközi piaci elemző cég.
Amanda Topper, a Mintel foodservice kutatási vezetője által közzétett jelentés szerint az Egyesült Államok hipermarketeiben mind gyakrabban találkozhat a vásárló egy-egy kávézóval vagy gyorsétteremmel. Az élelmiszer-kiskereskedelem innovációinak egyik legfrissebb iránya a foodservice, amit a kényelmi szemponton túl, a riport szerint, a hagyományos éttermekénél mérsékeltebb árak is erősítenek. Emellett a szolgáltatási kör ilyen irányú bővítése a retail boltok versenyképességének megtartását is biztosíthatja.
Így vásárol Amerika
A Mintel által megkérdezett, egyesült államokbeli fogyasztók nagy részének a szendvicsbár és a kávézó a legvonzóbb bolti foodservice megoldás. A felmérés szerint 5 vásárlóból 1 szívesen ülne be kedvenc üzletében egy étterembe, ugyanakkor jelenleg 10%-uk érdeklődését kelti fel, ha ilyet lát a boltban.
A hagyományos offline kereskedelem számára kedvező attitűd, hogy 5-ből 3 megkérdezett örömmel jár vásárolni, 5-ből 2 pedig nagyobb valószínűséggel vásárolna olyan üzletben, ahol további élmények is várják, mint például főzőbemutató vagy táplálkozási tanácsadás.Ezenkívül az amerikai vásárlók negyede vásárlás nélkül is szívesen tölti az idejét hipermarketben.
Amik már megvalósultak
A foodservice koncepció már számos innovatív formában jelen van a piacon. A Mintel jelentése néhány inspiráló megoldást közöl az Egyesült Államokból.
A Whole Foods Market chicagói üzletében a Poke Bowl Co. étteremlánc, ez év januárjában a Los Angeles-iben pedig a Locol gyorsétterme nyitott standot.
A Hy-Vee üzletlánc egyik egysége a Wahlburgers étteremlánccal nyitott közös boltot. Az együttműködés keretében a Wahlburgers a Hy-Vee kínálatából készíti az ott felszolgált ételeket. Az élelmiszerlánc emellett folyamatosan bővíti üzleteiben a különböző foodservice egységeket.Ahogy a StarTribune-nek adott interjújában Randy Edeker, a Hy-Vee vezérigazgatója fogalmazott, céljuk, hogy ezeken a standokon, egyfajta közösségi térként, az emberek minél több időt töltsenek, így az üzletlánc még szorosabb kapcsolatot építhet vásárlóival.
A H-E-B élelmiszerlánc több, különböző foodservice koncepciót is megvalósított, üzletenként eltérő kínálattal, mint BBQ stand, japán étterem vagy taco kioszk, bizonyos boltjaiban élő zenével is kiegészítve.
A Mintel szakembere szerint növekvő trendről van szó, az elkövetkező években egyre nagyobb szerepet játszik majd a retailben, mert hatalmas potenciálokkal rendelkezik a fogyasztói élmény tekintetében. //
Kapcsolódó cikkeink
A vevői elégedettség a legjobb befektetésünk!
A dekonjunktúra időszakát éljük, ráadásul a hazai kiskereskedelmet más terhek…
Tovább olvasom >Ötven új in-store éttermet nyit a Pingo Doce
Foodservice kínálatának bővítésével akarja magát megkülönböztetni a Pingo Doce az…
Tovább olvasom >Gombafogyasztást népszerűsítő kampány indul az Európai Unió társfinanszírozásával
Az „Európai gomba, a rejtett gyöngyszem” szlogennel gombafogyasztást népszerűsítő kampányt…
Tovább olvasom >További cikkeink
A kézműves vagy a Temu jelző lesz a fa alatt? – felmérést készített a Meska magyar kézműves oldal
A Meska online kézműves piactér felmérése szerint az emberek közel…
Tovább olvasom >DRS-rendszer Magyarországon: tanácsok a sikeres visszaváltáshoz
2024. január 1-jén indult el Magyarországon a DRS (Deposit Return…
Tovább olvasom >Önálló vállalkozásba szervezi víz- és prémiumital-üzletágát a Nestlé
A jövő év elejétől globálisan önálló vállalkozásba szervezi víz- és…
Tovább olvasom >