Kávézásunk adatok tükrében

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 01. 23. 11:29

A teljes magyar kávépiac csaknem 200 milliárd forintos – tudtuk meg Békefi Lászlótól, a Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatójától Carolina Vergnanóval, a Casa del Caffè Vergnano vezérigazgatójával közösen tartott sajtótájékoztatóján –, ezen belül a kiskereskedelmi kávépiacon az NIQ legfrissebb adatai szerint az utóbbi egy évben összesen 17,8 ezer tonna szemes, őrölt, instant és kapszulás kávé fogyott, mintegy 86,3 milliárd forint értékben. Ez azt jelenti, hogy éves szinten 18%-kal nőtt a piacon a kávéértékesítésből származó bevétel, miközben 10%-kal csökkent az értékesített kávé mennyisége. Az összes kávészegmens közül csak a kapszulás kávék értékesített mennyisége nőtt az elmúlt időszakban.

A vevők kétharmada ragaszkodik kedvenc márkájához

A cikk a Trade magazin 2023/12-01. lapszámában olvasható.

Ami a fogyasztási szokásokat illeti a magyar piacon, az NIQ nyári adatai szerint a magyarok 54%-a legalább egy kávét iszik naponta, a vevők 66%-a ragaszkodik a kedvenc márkájához, és a legfontosabb szempontnak a kávé ízét, minőségét és az árát tekinti. A legnagyobb mennyiségben továbbra is az őrölt kávét vásárolják a hazai piacon, a vizsgált időszakban bő 10%-kal kevesebbet értékesítettek a forgalmazók, mint egy évvel korábban. A szemes kávé értékesített mennyisége is csökkent, de lényegesen kisebb mértékben, 3%-kal, míg a Nespresso kompatibilis kapszulás kávékból értékesített mennyiség 4%-kal emelkedett.

Az Orlen autósok körében végzett felméréséből az derült ki, hogy megállva a benzinkútnál a hazai autóvezetők 35%-ának fontos, hogy minőségi kávét igyon.//

Kapcsolódó cikkeink