Kávézásunk adatok tükrében
A teljes magyar kávépiac csaknem 200 milliárd forintos – tudtuk meg Békefi Lászlótól, a Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatójától Carolina Vergnanóval, a Casa del Caffè Vergnano vezérigazgatójával közösen tartott sajtótájékoztatóján –, ezen belül a kiskereskedelmi kávépiacon az NIQ legfrissebb adatai szerint az utóbbi egy évben összesen 17,8 ezer tonna szemes, őrölt, instant és kapszulás kávé fogyott, mintegy 86,3 milliárd forint értékben. Ez azt jelenti, hogy éves szinten 18%-kal nőtt a piacon a kávéértékesítésből származó bevétel, miközben 10%-kal csökkent az értékesített kávé mennyisége. Az összes kávészegmens közül csak a kapszulás kávék értékesített mennyisége nőtt az elmúlt időszakban.

A vevők kétharmada ragaszkodik kedvenc márkájához
A cikk a Trade magazin 2023/12-01. lapszámában olvasható.
Ami a fogyasztási szokásokat illeti a magyar piacon, az NIQ nyári adatai szerint a magyarok 54%-a legalább egy kávét iszik naponta, a vevők 66%-a ragaszkodik a kedvenc márkájához, és a legfontosabb szempontnak a kávé ízét, minőségét és az árát tekinti. A legnagyobb mennyiségben továbbra is az őrölt kávét vásárolják a hazai piacon, a vizsgált időszakban bő 10%-kal kevesebbet értékesítettek a forgalmazók, mint egy évvel korábban. A szemes kávé értékesített mennyisége is csökkent, de lényegesen kisebb mértékben, 3%-kal, míg a Nespresso kompatibilis kapszulás kávékból értékesített mennyiség 4%-kal emelkedett.
Az Orlen autósok körében végzett felméréséből az derült ki, hogy megállva a benzinkútnál a hazai autóvezetők 35%-ának fontos, hogy minőségi kávét igyon.//
Kapcsolódó cikkeink
Ez már tényleg bőrre megy!
A testápolási szektorban az elmúlt időszakban az innováció és a…
Tovább olvasom >Zöldülő tányérok és poharak
A növényi termékek nemcsak egy meghatározott célcsoportnak szólnak, hanem egyre…
Tovább olvasom >Higiénia kompromisszumok nélkül
A női higiéniai termékek piacán egyre inkább előtérbe kerülnek a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Shake, rendszerváltás, generációváltás – A győri McDonald’s és a Tutti közös története 35 év távlatából
1990. május 19-én a győri Lenin út 23. alatt –…
Tovább olvasom >Sztárgázsi, balatoni panorámával – munkaerőhiány és irreális elvárások sújtják a vendéglátást
Tovább súlyosbodik a munkaerőhiány a hazai vendéglátásban – különösen a…
Tovább olvasom >Költségtudatosság és tech-nyitottság – így utaznak külföldre a magyarok idén a Visa felmérése szerin
A magyarok 36%-a tervez külföldi nyaralást a közelgő szabadsága alatt,…
Tovább olvasom >