Kávézásunk adatok tükrében
A teljes magyar kávépiac csaknem 200 milliárd forintos – tudtuk meg Békefi Lászlótól, a Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatójától Carolina Vergnanóval, a Casa del Caffè Vergnano vezérigazgatójával közösen tartott sajtótájékoztatóján –, ezen belül a kiskereskedelmi kávépiacon az NIQ legfrissebb adatai szerint az utóbbi egy évben összesen 17,8 ezer tonna szemes, őrölt, instant és kapszulás kávé fogyott, mintegy 86,3 milliárd forint értékben. Ez azt jelenti, hogy éves szinten 18%-kal nőtt a piacon a kávéértékesítésből származó bevétel, miközben 10%-kal csökkent az értékesített kávé mennyisége. Az összes kávészegmens közül csak a kapszulás kávék értékesített mennyisége nőtt az elmúlt időszakban.
A cikk a Trade magazin 2023/12-01. lapszámában olvasható.
Ami a fogyasztási szokásokat illeti a magyar piacon, az NIQ nyári adatai szerint a magyarok 54%-a legalább egy kávét iszik naponta, a vevők 66%-a ragaszkodik a kedvenc márkájához, és a legfontosabb szempontnak a kávé ízét, minőségét és az árát tekinti. A legnagyobb mennyiségben továbbra is az őrölt kávét vásárolják a hazai piacon, a vizsgált időszakban bő 10%-kal kevesebbet értékesítettek a forgalmazók, mint egy évvel korábban. A szemes kávé értékesített mennyisége is csökkent, de lényegesen kisebb mértékben, 3%-kal, míg a Nespresso kompatibilis kapszulás kávékból értékesített mennyiség 4%-kal emelkedett.
Az Orlen autósok körében végzett felméréséből az derült ki, hogy megállva a benzinkútnál a hazai autóvezetők 35%-ának fontos, hogy minőségi kávét igyon.//
Kapcsolódó cikkeink
Így panaszkodnak a magyar dolgozók generációi – országos kutatás Steigervald Krisztiánnal
Egy átlagos magyar felnőtt a családján és a munkahelyén kívül…
Tovább olvasom >NIQ: Nem hátba veregetésre, mentorfigurákra van szüksége a fiataloknak
Egy átlagos magyar felnőtt a családján és a munkahelyén kívül…
Tovább olvasom >Rekordösszeget spórolnak a német fogyasztók a fenntartható élelmiszereken
Németországban rekordalacsony szintre esett vissza a fenntartható termékek vásárlási hajlandósága.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új zseb nyílik a SZÉP-kártyán Aktív magyarok névvel
Mindenki a saját egészségének a kovácsa, az Aktív Magyarország program…
Tovább olvasom >MTÜ: tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai
Tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai a…
Tovább olvasom >A 2024-es év bejglijei: Karl Cukrászda és Még1kiflit Pékség a dobogón
A Magyar Cukrász Ipartestület idén is meghirdette az Év bejglije…
Tovább olvasom >