Kávéra sört?
A Frei kávézólánc sikerét – legyen ez akármekkora közhely – a konkurenciától való különbözősége adja, az, hogy inkább a „kávéérzésről”, mint a „kávézóérzésről” szól. Más úton indultak, és most itallapjukra a hazai láncok közül elsőként felveszik a sört; a különleges kávé mellé persze különleges sört, a magyar HopTop Brewery egy kitűnő IPA-ját. A fajtát kéthavonta – az évszakokhoz is igazodva – cserélik.
A kezdeményezés egyébként a HopTopé volt. A Café Frei januártól italbár-színvonalú alkoholtartalmú kávékat kínál vendégeinek, ezt megtudva kereste meg a tulajdonosait a sörfőzde, ahol már jó ideje gondolkodtak azon, hogy a kávés jegyeket is mutató Midnight Express stoutjuk a kávézókban is méltó helyen lenne. A két brand több hasonló vonása és a tulajdonosok azonos értékrendszere is segítette a közös gondolkodást.
A HopTop filozófiája szerint a különleges ízek kóstolása, az egyre inkább kifejlődő íz- és illatérzékelés egy új világot mutathat a fogyasztónak. Sör egy kávézóban – nem megszokott megközelítés, de az első meglepődés után az alapvetően nyitott gondolkodású vendégek gyorsan felvették a ritmust: a kezdeti időszak tapasztalatai alapján a kávékülönlegességekhez hasonlóan kóstolgatják a különleges ízvilágú sört is.
A közös projekt mindkét cég számára előnyös: a Café Frei egy hozzá hasonlóan innovatív, profi partnerrel és egy „úttörő” koncepcióval lett gazdagabb, a HopTop pedig bemutatkozási lehetőséggel egy a sörök számára szokatlan közegben, és – ahogy ők fogalmaznak – alternatív kommunikációs lehetőséggel a marketingzajban.
Az együttműködést egyelőre az év végéig szentesítették: tesztidőszak ez mindkét fél számára, figyelik a fogyást, vásárlási szokásokat. Talán így formálódik a 21. század kávéháza?
Kapcsolódó cikkeink
Stabilizálódó prémiumszegmens, erősödő alkoholmentes kínálat – így alakult az uniós és hazai sörpiac 2024-ben
Az Európai Unió tagállamai 2024-ben összesen 34,7 milliárd liter sört…
Tovább olvasom >Történelmi mélypontra süllyedt a német sörpiac – egyre népszerűbb az alkoholmentes változat
Több mint harmincéves mélypontra esett a német sörértékesítés 2025 első…
Tovább olvasom >Forró augusztusban bíznak a sörgyártók
A tavalyi közel három százalékos növekedést követően az idei első…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kutatás: Óriási a szakadék a turisták környezettudatossága és valós utazási szokásai között
Bár egyre több turista vallja magát környezettudatosnak, utazási szokásaikban ez…
Tovább olvasom >Csak egyszerű alapanyagokból! Vágod? – A nap videója
Főleg tofu és uborka. De ahogy tálalják… Persze késkezelésből azért…
Tovább olvasom >Mit rejt a fehérneműd? – A nap képe
A divattervező Calvin Klein provokatív reklámkampányokat használt arra, hogy párbeszédet…
Tovább olvasom >