Kávékapszula vagy kávéház
A kolumbiai kávé drágulása nem emeli hazánkban a fekete árát, a hazai piacon ugyanis marginális szerepet tölt be. Magyarországon legfeljebb a forint gyengélkedésének hatására drágul a kávé.
A magyar kávéházak forgalma azonban 15 százalékkal csökkent a válság kezdete óta. Az emberek nem isznak kevesebb kávét, inkább minőségét adják alább, illetve otthon vagy a munkahelyen fogyasztják el korábbi kávéházi adagjukat. A kávéházak forgalma az eszpresszó hazájának számító Olaszországban is jelentősen csökkent. A válság mellett ebben az új kávéfőzési technológiák elterjedése is szerepet játszik. A kapszulás és párnás kávéból gyorsan lehet jó minőségű feketét készíteni, így fodrászszalonok, irodák a kávéházi rendelés helyett már saját géppel főzött presszóval kínálják a vendégeiket. Az új technológia hazánkban egyelőre kevésbé elterjedt, használatuk főleg irodákban jellemző – számolt be a legújabb tendenciákról a kávét, ipari kávégépeket és a kávézás kellékeit forgalmazó Caffé Perté kereskedelmi igazgatója, Boda Andrea.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >A piaci egyensúly biztosítására törekszik majd az új fogyasztóvédelmi hatóság
A január 1-jén felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH)…
Tovább olvasom >