Kávékapszula vagy kávéház
A kolumbiai kávé drágulása nem emeli hazánkban a fekete árát, a hazai piacon ugyanis marginális szerepet tölt be. Magyarországon legfeljebb a forint gyengélkedésének hatására drágul a kávé.
A magyar kávéházak forgalma azonban 15 százalékkal csökkent a válság kezdete óta. Az emberek nem isznak kevesebb kávét, inkább minőségét adják alább, illetve otthon vagy a munkahelyen fogyasztják el korábbi kávéházi adagjukat. A kávéházak forgalma az eszpresszó hazájának számító Olaszországban is jelentősen csökkent. A válság mellett ebben az új kávéfőzési technológiák elterjedése is szerepet játszik. A kapszulás és párnás kávéból gyorsan lehet jó minőségű feketét készíteni, így fodrászszalonok, irodák a kávéházi rendelés helyett már saját géppel főzött presszóval kínálják a vendégeiket. Az új technológia hazánkban egyelőre kevésbé elterjedt, használatuk főleg irodákban jellemző – számolt be a legújabb tendenciákról a kávét, ipari kávégépeket és a kávézás kellékeit forgalmazó Caffé Perté kereskedelmi igazgatója, Boda Andrea.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kötelezi beszállítóit Carrefour a Nutri-Score értékek közzétételére
Franciaországban előírta a Carrefour, hogy minden márkás termék beszállítója köteles…
Tovább olvasom >Népszerűek az önkiszolgáló kasszák a német fiatalok körében
A KPMG és EHI Retail Institute új tanulmánya szerint Németországban…
Tovább olvasom >A Balkánon vett sütőipari vállalatot a Grupo Bimbo
A világ legnagyobb sütőipari cége, a mexikói Grupo Bimbo felvásárolta…
Tovább olvasom >