Kávékapszula-újrahasznosító pontokat létesít a Morrisons
A Morrisons a brit élelmiszerláncok közül elsőként létesít 29 üzletében kávékapszula-újrahasznosító pontokat egy a Podback-kel együttműködésben indított kísérleti projekt keretében.
A projekt keretében a vásárlóknak lehetősége nyílik a Podback által rendelkezésre bocsátott újrahasznosító tasakokban összegyűjtött használt kapszulákat az üzlet előtt elhelyezett külön erre a célra kialakított szemetesbe dobni.
A Morrisons egy tavaly indított projektjében ingyenesen kínálta valamennyi üzletében a Podback kávékapszula-újrahasznosító tasakokat. A vásárlók akkor a használt kávékapszulákat tartalmazó zacskókat az Egyesült Királyságban található 6500 Yodel pont bármelyikénél leadhatták – a postaköltséget pedig a Podback vállalta.
A Kantar szerint 2022-ben mintegy 800 millió kávékapszulát vásároltak az Egyesült Királyságban, így egyre fontosabb a vásárlók számára leegyszerűsíteni a kapszulák újrahasznosítását.
A Podbacket elsőként támogató Morrisons most a szolgáltató tagjává válik, ami azt jelenti, hogy másik 24 márkával együtt az üzletlánc saját márkás kapszulái is újrahasznosításra kerülnek a programon keresztül.
A Podback más és más színű tasakokat kínál az alumínium és a műanyag kapszulák számára, amelyek így szétválogatva jutnak el a különböző újrahasznosító üzemekbe. Az alumínium-kapszulákból új termékekhez, például italos dobozokhoz szükséges alumíniumrudak, a műanyagból pedig más műanyag tárgyak készülnek.
A kávézacc anaerob lebontáson megy keresztül, aminek során biogázt és talajjavítót állítanak belőle elő.
Kapcsolódó cikkeink
Speciális zabitallal ihatják mostantól a britek teájukat
A Glebe Farm Foods legújabb növényi alapú itala, a PureOaty…
Tovább olvasom >Sikeres konzorciumi projektet zárt a Mol és a Pannon Egyetem
Sikeres konzorciumi projektet zárt a Mol és a Pannon Egyetem,…
Tovább olvasom >Felvásárolta a Hero Group a brit Deliciously Ella márkát
A svájci élelmiszergyártó Hero Group felvásárolta a Deliciously Ella néven…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Digitális formában is elérhetővé válik a SZÉP-kártya 2025-től
2025. szeptember 1-jétől jelentős változás lép életbe a SZÉP-kártya felhasználásában:…
Tovább olvasom >Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >