Kávékapszula-újrahasznosító pontokat létesít a Morrisons
A Morrisons a brit élelmiszerláncok közül elsőként létesít 29 üzletében kávékapszula-újrahasznosító pontokat egy a Podback-kel együttműködésben indított kísérleti projekt keretében.
A projekt keretében a vásárlóknak lehetősége nyílik a Podback által rendelkezésre bocsátott újrahasznosító tasakokban összegyűjtött használt kapszulákat az üzlet előtt elhelyezett külön erre a célra kialakított szemetesbe dobni.
A Morrisons egy tavaly indított projektjében ingyenesen kínálta valamennyi üzletében a Podback kávékapszula-újrahasznosító tasakokat. A vásárlók akkor a használt kávékapszulákat tartalmazó zacskókat az Egyesült Királyságban található 6500 Yodel pont bármelyikénél leadhatták – a postaköltséget pedig a Podback vállalta.
A Kantar szerint 2022-ben mintegy 800 millió kávékapszulát vásároltak az Egyesült Királyságban, így egyre fontosabb a vásárlók számára leegyszerűsíteni a kapszulák újrahasznosítását.
A Podbacket elsőként támogató Morrisons most a szolgáltató tagjává válik, ami azt jelenti, hogy másik 24 márkával együtt az üzletlánc saját márkás kapszulái is újrahasznosításra kerülnek a programon keresztül.
A Podback más és más színű tasakokat kínál az alumínium és a műanyag kapszulák számára, amelyek így szétválogatva jutnak el a különböző újrahasznosító üzemekbe. Az alumínium-kapszulákból új termékekhez, például italos dobozokhoz szükséges alumíniumrudak, a műanyagból pedig más műanyag tárgyak készülnek.
A kávézacc anaerob lebontáson megy keresztül, aminek során biogázt és talajjavítót állítanak belőle elő.
Kapcsolódó cikkeink
2025-ig kivezeti a Morrisons a problémás műanyagokat
A Morrisons vállalta, hogy csökkenti, helyettesíti, illetve kivezeti a műanyagot,…
Tovább olvasom >Az Egyesült Királyságban és Hollandiában lép az európai piacra a Redefine Meat
A Redefine Meat bejelentette, hogy belép az európai kiskereskedelmi piacra:…
Tovább olvasom >Új vegán márkát indít útjára a Tesco az Egyesült Királyságban
Root & Soul néven növényi alapú márkát vezet be a…
Tovább olvasom >További cikkeink
MBH Bank: Az alacsony árak ellenére is kedvezőbbé váltak a magyar élelmiszer-gazdaság kilátásai
A 2023 első fél évében tapasztalt erősödés után a harmadik…
Tovább olvasom >Tetra Pak: A fogyasztók 54%-a a bolygó jövőjét is figyelembe veszi az élelmiszerek kiválasztása során
A 2023-as Tetra Pak Index szerint a fogyasztók az élelmiszerek…
Tovább olvasom >ICCO World PR-jelentés: első helyen az ESG és az MI
Az ESG területére várják a legtöbb befektetést 2024-ben, emellett a…
Tovább olvasom >