Kávékapszula-újrahasznosító pontokat létesít a Morrisons
A Morrisons a brit élelmiszerláncok közül elsőként létesít 29 üzletében kávékapszula-újrahasznosító pontokat egy a Podback-kel együttműködésben indított kísérleti projekt keretében.
A projekt keretében a vásárlóknak lehetősége nyílik a Podback által rendelkezésre bocsátott újrahasznosító tasakokban összegyűjtött használt kapszulákat az üzlet előtt elhelyezett külön erre a célra kialakított szemetesbe dobni.
A Morrisons egy tavaly indított projektjében ingyenesen kínálta valamennyi üzletében a Podback kávékapszula-újrahasznosító tasakokat. A vásárlók akkor a használt kávékapszulákat tartalmazó zacskókat az Egyesült Királyságban található 6500 Yodel pont bármelyikénél leadhatták – a postaköltséget pedig a Podback vállalta.
A Kantar szerint 2022-ben mintegy 800 millió kávékapszulát vásároltak az Egyesült Királyságban, így egyre fontosabb a vásárlók számára leegyszerűsíteni a kapszulák újrahasznosítását.
A Podbacket elsőként támogató Morrisons most a szolgáltató tagjává válik, ami azt jelenti, hogy másik 24 márkával együtt az üzletlánc saját márkás kapszulái is újrahasznosításra kerülnek a programon keresztül.
A Podback más és más színű tasakokat kínál az alumínium és a műanyag kapszulák számára, amelyek így szétválogatva jutnak el a különböző újrahasznosító üzemekbe. Az alumínium-kapszulákból új termékekhez, például italos dobozokhoz szükséges alumíniumrudak, a műanyagból pedig más műanyag tárgyak készülnek.
A kávézacc anaerob lebontáson megy keresztül, aminek során biogázt és talajjavítót állítanak belőle elő.
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >Ezrek tüntettek Londonban a farmokra kivetett örökösödési adó ellen
Ezrek tüntettek kedden Londonban a mezőgazdasági vállalkozásokra kivetett örökösödési adó…
Tovább olvasom >Tovább erősödnek hazánk agrárkapcsolatai az Egyesült Királysággal
Tovább kell erősíteni az együttműködést a mezőgazdaság és a kereskedelem…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >