Kávé és Társai Ltd.

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 11. 06. 19:18

Nem volt véletlen a coffee szó kivétele a Starbucks logóból – többek között erről is beszélt a Spiegel című német hetilapnak adott interjújában Howard Schultz, az újra a növekedés útjára állt mamutcég élére 2008-ban visszatért elnök-vezérigazgató. A jelenlegi gazdasági válságért elsősorban a politikusokat okoló szakember úgy gondolja, hogy a „vér” visszajuttatása a gazdaság vérkeringésébe a cégek feladata is, tehát a munkahelyteremtésből a Starbucksnak is ki kell vennie a részét. Ennek megfelelően a cég a tervek szerint a következő 6-12 hónap folyamán 70 000 új munkahelyet alakítana ki. A Starbucks forgalma 9 százalékkal emelkedve elérte az évi 11 milliárd dollárt – ebben jelentős szerepe volt az üzleti koncepció megváltoztatásának. Schultz meggyőződése, hogy a kávé árának emelkedése a pénzügyi spekuláció eredménye; ezt a nézetét a Starbucksnak beszállító 30 ország szakembereitől kapott információkra alapozza.

A sikert a múltban és most is sikerre halmozó cégvezető úgy véli, a néhány évvel korábbi problémák oka az volt, hogy a menedzsment nem a megfelelő „eredményeket” mérte és jutalmazta – nem a kiszolgálás gyorsaságára kellett volna koncentrálni, hanem a vevővel való kapcsolatteremtésre. A Starbucksnak a kávézás tökéletes élményét kell nyújtania, ily módon lényegtelenné válik, hogy a McDonald’s kávéja olcsóbb-e, a vendég ezt a még megfizethető luxus kategóriájaként kezeli. Az instant kávé bevezetése valóban sokakat meglephetett, ismeri el Schultz, és a Porsche 4 ajtós változatának megjelenését hozza párhuzamként; a konzervatívabbak akkor is a márka hanyatlását jósolták. Több meglepetést is ígért még az elnök, aki szerint a Starbucks előtt számtalan a lehetőség, hogy komoly eredményeket érjen el az élelmiszer-kereskedelem területén; a következő 12-18 hónapban új termékeket és egészen új termékkategóriákat fognak piacra dobni mind az ételek, mind az italok területén.

Kapcsolódó cikkeink