RetailZoom: Kategóriák, melyek “felrobbantak” március első felében
A legutóbbi cikkünkben megmutattuk, a Koronavírus hogyan változtatta meg a vásárlási mintázatokat a Hazai Láncokban (és mindenhol máshol), mindössze néhány nap alatt. Most vizsgáljuk meg, mely kategóriák is mentek keresztül a legnagyobb változásokon: nem meglepő módon, a várható karanténra való felkészülés jegyében, a vásárlók tömegesen rohamozták meg az alapvető élelmiszereket, sütési kellékeket: a Liszt kategória 165%-ot emelkedett, az Élesztő 160%-ot, a Cukor 98%, a Rizs 101%, a Tészták 70%, míg a Konzerv Ételek 135%-os növekedést produkáltak. A különböző Hús szegmensek szintén 3 számjeggyel emelkedtek. Valójában ezek az óriási növekedések még nem is feltétlenül tükrözik a megnövekedett kereslet valódi mértékét, mivel a kiskereskedelmi szereplőket is teljesen váratlanul és felkészületlenül érte a roham, így nem rendelkeztek megfelelő készletekkel, így a fent említett kategóriák közül jónéhány már komoly készlethiánytól szenved. Mindannyian szembesülünk ezzel a jelenséggel valahányszor csak vásárolunk a járvány megjelenése óta. Érdekes trend bontakozott ki a Hús kategórián belül is, ahol, miután a legnépszerűbb szegmenseknek tartott csirke és disznóhúsok “pillanatok” alatt elfogytak a pultokról, a vásárlók tömegesen fordultak a még elérhető – ám premium – szegmensek felé (Kacsa, Liba, Pulyka), hozzájárulva itt is a 3 számjegyű növekedéshez.
A forgalmi adatokat tovább elemezve azt látjuk, hogy 80 felett van azon kategóriák száma, melyek március első két hetében a tavalyi év hasonló időszakához képest több, mint 30%-ot nőttek, miközben csak 38 olyan kategóriát találunk, melyek csökkentek ugyanezen időszakban a Hazai Láncok boltjaiban.
Természetesen a “Non-Food” kategóriák között is találunk olyan termékeket, melyek kiugró forgalmat realizáltak az elmúlt két hétben: a kézfertőtlenítők gyakorlatilag teljesen eltűntek a hazai kiskereskedők polcairól mindössze néhány nap alatt, a szappan/kézmosó termékek 84%kal, a Testápolók 70%-kal, egyéb higiéniai kategóriák több, mint 60%-kal nőttek.
Kapcsolódó cikkeink
Tovább nőtt a nemzeti dohányboltok súlya az FMCG-forgalomban
A Nemzeti Dohánybolt Panel 2023. április–2024. márciusi dohánytermékek nélküli FMCG-forgalma…
Tovább olvasom >Infláció – Így alkalmazkodtak a vásárlók a folytonos változásokhoz
A vásárlók már nem tudnak és nem is akarnak többet…
Tovább olvasom >RetailZoom: A dohányboltok ismét felülmúlják a piacot
A Business Days második napján Andreas Christou, a RetailZoom ügyvezető…
Tovább olvasom >További cikkeink
Paradigmaváltás küszöbén az élelmezésben – A Lánchíd Klub szeptemberi ülésének vendége volt: Szöllősi Réka élelmiszer-politikai szakértő
Hátrányból indulunk! Egy globális paradigmaváltás küszöbén állunk! 2030-ig a G20…
Tovább olvasom >BMI: Mélyülő zsugorodás októberben
A Beszerzési Menedzser Index (BMI) szezonálisan kiigazított októberi értéke: 47,6.…
Tovább olvasom >GKI: Versenyképességi reformok szükségessége az EU-ban és Magyarország szerepe a változásokban
Az Európai Uniónak jelentős reformokra van szüksége a Draghi jelentés…
Tovább olvasom >