Katalóniában ingyen biztosítják az újrahasznosítható intimhigiéniás termékeket
Katalóniában ingyen biztosítják az újrahasznosítható intimhigiéniás termékeket a nők számára.
A nőknek „szabad és tájékozott módon” kell eldönteniük, hogy menstruációs ciklusukat miként akarják kezelni. Ez csak akkor lehetséges, ha hozzáférnek a megfelelő és helyes információkhoz a testről és az egészségről – hangsúlyozta a program hétfői indításakor Tania Verge, a kezdeményezés mögött álló tartományi kormány tanácsosa.
Az intézkedés célja a menstruációs szegénység megszüntetése, amely a felmérések szerint Spanyolországban minden tízedik nőt érint, valamint a fenntarthatóság előmozdítása, mivel az autóm régióban évente mintegy kilencezer tonnányi szemét keletkezik az eldobható női higiéniai termékekből.
A programban az érvényes egészségbiztosítással rendelkező nők, nembináris személyek és transznemű férfiak választhatnak menstruációs kehely, menstruációs bugyi vagy két újrafelhasználható szövetbetétből álló csomag közül a tartományi kormány online egészségügyi felületén. A válaszüzenetben érkező QR-kód alapján vehetik át a termékeket a kiválasztott patikában.
A régió vezetése úgy számolt, hogy mintegy 2,5 millió ember élhet a program adta lehetőséggel, amelynek költségeire az első évben 8,5 millió eurót (3,3 milliárd forint) szán.
Kapcsolódó cikkeink
Egyre többen vesznek újrahasznosítható termékeket
Egy friss ALPLA felmérés szerint a megkérdezettek közel 70%-a hajlandó…
Tovább olvasom >Vihar előtti csend?
Megjelentek az első visszaváltási díjas műanyag, fém- és üvegpalackok a…
Tovább olvasom >Idén is visszagyűjti a feleslegessé vált mobiltelefonokat az Auchan
Az Auchan Magyarország is csatlakozik ahhoz az akcióhoz, amelynek célja,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >