Kasszamentes fizetés az Amazon Fresh új üzletben
Először elérhető a „Just Walk Out” (csak sétálj ki) technológia egy újonnan nyíló, teljes méretű Amazon Fresh élelmiszerboltban.
Az Amazon oldalán közzétettek szerint június 17-én a Marketplace at Factoria in Bellevue, Washington címen nyíló legújabb Fresh szupermarketben a fizetési lehetőségek közt szerepel a kasszamentes, kisétálós opció is.
Amazon bolt koncepciók
Ahogy arról korábban is beszámoltunk, az Amazon Go a legkisebb, városi, kényelmi, a Go Grocery a közepes méretű kertvárosi és a Fresh boltformációkkal kísérletezik a fizikai retail jelenléte megerősítése érdekében. Mindhárom típusra jellemző a legfrissebb technológiák jelenléte és az akár azonnal fogyasztható „on-the-go” étel és ital kínálat. A 3 koncepció közül a Fresh a legnagyobb területű, legszélesebb szupermarket választékot kínáló üzlettípus. Az Amazon Fresh Factoria a 14. ilyen üzlet az Egyesült Államokban.
Választék és szolgáltatások
Zöldség-gyümölcs, hús, tenger gyümölcsei, készételek és sütemények – mindaz a választék, amelyet a vásárlók szeretnek és elvárnak, azzal a plusz lehetőséggel, hogy kihagyják a pénztári sorbanállást. Ez az első alkalom, hogy a „Just Walk Out” (csak sétálj ki) technológia is rendelkezésre áll egy teljes méretű élelmiszerboltban.
-Az első visszajelzések fantasztikusak voltak, a vásárlók megjegyezték, hogy a pénztár kihagyása jelentős időt takaríthat meg és csökkenti a fizikai kontaktust az üzletekben – mondta Dilip Kumar, az Amazon fizikai kiskereskedelmi és technológiai alelnöke.
Az Amazon Fresh Fctoria minden vevő számára nyitva áll, minden nap reggel 7 és 22 óra között az üzlet nyitását követően. Az ünnepélyes megnyitón, a nyitás napján érkező vásárlók termékajándékokat, ingyenes mintákat, Amazon ajándékkártyákat nyerhetnek. Gyerekeknek szóló animáció és egyéb aktivációk is várják a betérőket. Fontos szerep jut a bolti dolgozóknak is, akik készséggel állnak a vevők rendelkezésére.
Hogy működik?
A „Just Walk Out” technológiát a számítógépes kamerákés más érzékelők fúziója és a „deep learning” (mély tanulás) kombinációja teszi lehetővé, és megkönnyíti a vevők élelmiszer-vásárlási élményét azáltal, hogy távozáskor kihagyhatják a pénztárat. Aki vásárol az új Amazon Fresh üzletben, kihasználhatja a technológia előnyeit, amely összekapcsolódik a vevők Amazon-fiókjával vagy hitelkártyájával. A vásárlókat arra kérik az üzlet bejárati kapujánál, hogy válasszanak, szeretnék-e használni a „Just Walk Out” vásárlást vagy a hagyományos pénztári sávokat preferálják.
Azok a vásárlók, akik a „Just Walk Out” opciót választják, háromféleképpen léphetnek be az üzletbe: beolvashatják a QR-kódot az Amazon-alkalmazásukba, az Amazon One-t használhatják a kézi készülékük beolvasásához, vagy behelyezhetnek egy hitel- vagy bankkártyát az Amazon-fiókjukhoz. Minden opció megnyitja a „Just Walk Out” kapukat.
Miután beléptek a boltba, a vásárlók szokásos módon vásárolhatnak. Bármi, amit levesznek a polcról, automatikusan bekerül a virtuális kosarába, és bármi, amit visszahelyeznek a polcra, az a virtuális kosarából kikerül. A végén a „Just Walk Out” élményt vásárló ügyfelek egyszerűen megsimétlik a belépési módszert a kilépéshez. A „Just Walk Out” élményt használó vásárlóknak digitális nyugtát küldenek, amelyek az Amazon-fiókjukban is elérhetők. A hagyományos pénztárnál papír alapú, a regisztrált Amazon-ügyfelek pedig digitális blokkot is kapnak.
Kérdezd Alexát
Az Aamazon jól ismert hangvezérelt megoldása a boltokban is elérhető. A látványosan elhelyezett kék Alexa kioszkoknál elegendő feltenni a kérdést: Alexa, hol találom a ketchupot? és Alexa megmondja.
Kapcsolódó cikkeink
Olcsó élelmiszer-házhozszállítási előfizetési lehetőséget kínál az Amazon az Egyesült Államokban
Az e-kereskedelmi óriáscég új élelmiszer-házhozszállítási előfizetést indított az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >Megszünteti az Amazon Fresh a „just walk out” fizetési lehetőséget üzleteiben
Leállítja az Amazon Fresh a „just walk out” pénztár nélküli…
Tovább olvasom >Automata kasszát vezetett be az Aldi chicagói üzletében
Az Aldi a Grabango technológiai céggel együttműködve telepítette első teljesen…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >