Kartellek a GVH látóterében
A Gazdasági Versenyhivatal sajtótájékoztatón mutatta be új fejlesztésű online anonim kapcsolatfelvételi rendszerét, a Kartell Chatet, mely lehetővé teszi, hogy a GVH illetékeseivel bárki biztonságosan felvehesse a kapcsolatot kartell témában.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megrendelésére készített kutatásból kiderül, hogy a vállalkozások – különösen a kkv-k – nincsenek tisztában sem a kartellezés fogalmával és annak következményeivel, sem azzal, hogy lehetőségük van abból kilépni a következmények jelentős mérséklése mellett.
Juhász Miklós, a GVH elnöke a sajtótájékoztatón elmondta, hogy a Gazdasági Versenyhivatal kiemelt jelentőséget tulajdonít a kartellekkel szembeni küzdelemnek, hiszen a kartellek rendkívül káros hatást gyakorolnak az egész gazdaság fejlődésére, súlyos és közvetlen fogyasztói hátrányt, valamint általános hatékonyságcsökkenést okozva:
– A kartellek feltárásánál a sikeres fellépés kulcsa gyakran a „hallgatás megtörése”, és így a döntő bizonyítékok feltárása és megszerzése. Információhoz a versenyhatóságok leghatékonyabban maguktól az érintettektől juthatnak, ennek egyik eszköze az engedékenységi politika. Ezért a GVH vezetése úgy döntött, hogy erőteljesebb, célzottabb kommunikációval, valamint egy újabb együttműködési eszközzel, a Kartell Chattel támogatja a vállalkozások ismereteinek bővítését, és segíti a versenyjognak megfelelő üzleti magatartásuk kialakítását. A Kartell Chat zárt, védett rendszere egy egyszerű, anonim regisztrációval biztosítja a titkos megállapodásokról információval rendelkezőknek, hogy speciális tudásukat anonimitásuk megőrzése mellett – negatív következményektől vagy megtorlástól való aggodalmaik eloszlatásával – oszthassák meg a GVH Felderítő Irodájának munkatársaival.
Az általános versenyjogi megfelelést ösztönző tavalyi kampány folytatásaként a versenyhatóság kommunikációs kampányt indít az engedékenységi politika népszerűsítésére 2015. december 1-jén indított „Nem marad köztetek” szlogennel.
Kapcsolódó cikkeink
GVH-elnök: A magyar nyelvi modellek fejlesztése nemzeti szuverenitási kérdés
Szakmai egyeztetésen fogadta Rigó Csaba Balázs, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH)…
Tovább olvasom >A zöld állításokról szólt a GVH legújabb tudásmegosztó rendezvénye
Immáron hetedik alkalommal rendezett konferenciát a Magyar Compliance Akadémia (MCA)…
Tovább olvasom >Milliárdos piac és törékeny hitelesség – így alakul át a hazai influenszer marketing
Az influenszer marketing hazai piaca dinamikus növekedést mutat: az IAB…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >