Kartellek a GVH látóterében
A Gazdasági Versenyhivatal sajtótájékoztatón mutatta be új fejlesztésű online anonim kapcsolatfelvételi rendszerét, a Kartell Chatet, mely lehetővé teszi, hogy a GVH illetékeseivel bárki biztonságosan felvehesse a kapcsolatot kartell témában.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megrendelésére készített kutatásból kiderül, hogy a vállalkozások – különösen a kkv-k – nincsenek tisztában sem a kartellezés fogalmával és annak következményeivel, sem azzal, hogy lehetőségük van abból kilépni a következmények jelentős mérséklése mellett.
Juhász Miklós, a GVH elnöke a sajtótájékoztatón elmondta, hogy a Gazdasági Versenyhivatal kiemelt jelentőséget tulajdonít a kartellekkel szembeni küzdelemnek, hiszen a kartellek rendkívül káros hatást gyakorolnak az egész gazdaság fejlődésére, súlyos és közvetlen fogyasztói hátrányt, valamint általános hatékonyságcsökkenést okozva:
– A kartellek feltárásánál a sikeres fellépés kulcsa gyakran a „hallgatás megtörése”, és így a döntő bizonyítékok feltárása és megszerzése. Információhoz a versenyhatóságok leghatékonyabban maguktól az érintettektől juthatnak, ennek egyik eszköze az engedékenységi politika. Ezért a GVH vezetése úgy döntött, hogy erőteljesebb, célzottabb kommunikációval, valamint egy újabb együttműködési eszközzel, a Kartell Chattel támogatja a vállalkozások ismereteinek bővítését, és segíti a versenyjognak megfelelő üzleti magatartásuk kialakítását. A Kartell Chat zárt, védett rendszere egy egyszerű, anonim regisztrációval biztosítja a titkos megállapodásokról információval rendelkezőknek, hogy speciális tudásukat anonimitásuk megőrzése mellett – negatív következményektől vagy megtorlástól való aggodalmaik eloszlatásával – oszthassák meg a GVH Felderítő Irodájának munkatársaival.
Az általános versenyjogi megfelelést ösztönző tavalyi kampány folytatásaként a versenyhatóság kommunikációs kampányt indít az engedékenységi politika népszerűsítésére 2015. december 1-jén indított „Nem marad köztetek” szlogennel.
Kapcsolódó cikkeink
Veszteségbe fordult a friss tej értékesítése – rávilágított a GVH grafikonja
A magyar kiskereskedelem egy újabb, eddig kevésbé reflektorfényben lévő problémája…
Tovább olvasom >Ezek a tényezők befolyásolták az árakat a tej- és a tojáspiacon
Két gyorsított ágazati vizsgálatot is lezárt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >További cikkeink
K&H: a szolgáltató szektor lendülete némileg ellensúlyozza az ipar akadozását
“A GKI frissen publikált konjunktúraindexe 2 ponttal csökkent a legutóbbi…
Tovább olvasom >Hogyan táplálkozzunk kánikulában? – a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének tanácsai
A nyár a lazítás, a nyaralás, a szabadtéri programok időszaka…
Tovább olvasom >ESET: pszichológiai manipulációval csalják csapdába a kiberbűnözők a felhasználókat adatszerzés céljából
Pszichológiai manipulációval (social engineering) csalják csapdába a kiberbűnözők a felhasználókat…
Tovább olvasom >