Karbonsemleges működés az ALDI Magyarországnál
Az ALDI nem csak a fogyasztói, de a fenntarthatóság iránt is elkötelezett, ezért folyamatosan azon dolgozik, hogy csökkentse a működéséből származó károsanyag-kibocsátásokat.
Az ALDI felelősségteljes környezetpolitikájának egyik fontos célja, hogy az üzletekben következetes energia-megtakarítás mellett az üvegházhatású-gázok (ÜHG) kibocsátását is jelentős mértékben csökkentse. A légkör szén-dioxid- (CO2) és egyéb ÜHG -koncentrációjának túlzott megemelkedése számottevően hozzájárul a globális felmelegedéshez, de általános energia megtakarításokkal és a fosszilis tüzelőanyagok felhasználásának csökkentésével elkerülhető a levegő CO2-tartalmának további növekedése.
Az ALDI DÉL vállalatcsoport nemzetközi klímastratégiája szerint a cégcsoport valamennyi országban működő leányvállalata 2020-ra az eladótéri négyzetméter arányában 30 százalékkal csökkenti az üvegházhatású gázok kibocsátását a 2012-es bázisévhez képest. A vállalás minden ALDI leányvállalatra, így a teljes magyarországi ALDI áruházláncra is érvényes, mely másfélszerese az Európai Unió 2020-ra kitűzött 20 százalékos csökkentési céljának.
Első lépésként 2017. január elsejétől zöldáramra álltunk át, azaz mind a logisztikai központ, mind pedig a boltjaink teljes áramszolgáltatását Magyarországon előállított „zöld árammal” fedezzük, ezáltal CO2 -kibocsátásunkat több mint 40 %-kal csökkentettük. De itt még koránt sincs vége a folyamatnak!
Hogyan folytatjuk?
Az ALDI Magyarország karbonsemleges lett, azaz klímavédelmi projektek támogatásával ellentételezte az operatív működéséből (Scope1, Scope2) származó üvegházhatású-gázkibocsátását. Ide tartoznak azok a közvetlen kibocsátások, melyek forrása a vállalat által tulajdonolt vagy irányított telephelyekhez, üzemekhez, gépjárműflottához köthető, valamint az energiahordozók közvetett használatából eredő ÜHG-kibocsátások. Ebben partnerünk a Carbon Solutions Global Ltd. (www.carbonsolutionsglobal.com).
A Carbon Solutions Global Ltd. (CSG) Angliában bejegyzett és működő gazdasági társaság, melynek fő tevékenysége emisszió-kereskedelmi, karbonlábnyom-mérési és -ellentételezési szolgáltatások nyújtása. A CSG elkötelezett a vállalati szektor ÜHG kibocsátásának csökkentésében és olyan megoldások szolgáltatása iránt, melyek a környezeti előny mellett társadalmi felelősségvállalást és üzleti értéket is biztosítanak partnerei részére.
A CSG szakértői az ALDI Magyarország felelős kollégáival együttműködve mérték fel az ALDI működéséből származó üvegházhatású-gázkibocsátási értékeket. Ezeket az adatokat összesítve a CSG átfogó jelentést készített az ALDI karbonlábnyomáról és az így megkapott kibocsátási értéket az ALDI klímavédelmi projektek támogatásán keresztül ellentételezte.
Ez a folyamat a karbonmenedzsment, egy olyan mérési, tervezési és kivitelezési folyamat, amely az üvegházhatású gázok kibocsátása szemszögéből ad átfogó képet az adott vállalat teljes működéséről. A feltárt adatokra építkezve kialakítható a vállalat karbon-stratégiája, fenntartható üzleti modellje és céges kultúrája is. Egy olyan haladó gondolkodású, klímatudatos vállalatnál, mint az ALDI, kiemelt figyelmet kap a karbonmenedzsment.
Kapcsolódó cikkeink
A spanyol fogyasztók szerint javult a saját márkák minősége
Egy friss tanulmány szerint tízből nyolc spanyol fogyasztó úgy látja,…
Tovább olvasom >Kevesebb kávét ittak tavaly a németek
A Német Kávészövetség (Deutscher Kaffeeverband) friss adatai szerint 2024-ben Németországban…
Tovább olvasom >Csökkenti a borcsomagolás mennyiségét az Aldi az Egyesült Királyságban
Az Aldi brit leányvállalata 2024 végéig megszünteti a saját márkás,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >