Karácsonyra édesvízi halat!
A magyar hal kiváló minőségű és egészséges – erre hívja fel a figyelmet az Agrárminisztérium, a Magyar Akvakultúra és Halászati Szakmaközi Szervezet (MA-HAL) és az Agrármarketing Centrum közös sajtónyilatkozatában.
A kiemelt halfogyasztási időszakban érdemes tudatosan vásárolni, és lehetőleg itthon megtermelt édesvízi halakból készült ételeket tenni a karácsonyi asztalra.
Nagy István agrárminiszter kiemelte, a hazai halfogyasztás mintegy 35-40 százaléka a karácsonyt megelőző időszakra esik, ez egyes nagy haltermelők esetében akár az éves forgalom 60-70 százalékát is adhatja. A halfogyasztás az elmúlt években lassan, de folyamatosan növekedett, jelenleg 6,52 kg/fő/év. Az Agrárminisztérium azon dolgozik, hogy a jelenlegi egy főre jutó éves átlag halfogyasztás tovább bővüljön és ezen belül minél nagyobb arányban kerüljenek az asztalra magyar halak. A hamarosan induló MAHOP Plusz pályázat forrásai segítik a haltermelés megújítását és kapacitásnövelését, így csökkentve az ország importfüggőségét, mivel a koronavírus-járvány is megmutatta, hogy törekednünk kell az önellátásra. A hazai termékek fogyasztásával ugyanis, nemcsak a magyar gazdaságot, hanem a magyar családok megélhetését is támogatjuk.
Németh István, a MA-HAL elnöke elmondta, hogy az idei év a haltermés szempontjából, sokkal jobb volt, mint a tavalyi esztendő, a bőséges csapadéknak köszönhetően a tavakat feltudták tölteni a termelők az üzemi vízszintre, valamint a takarmányárak tekintetében is kedvező fordulat köszöntött be. A magyar haltermelők biztosítani fogják a karácsonyi asztalra a kiváló minőségű hazai halat. Hazánkban a legnagyobb mennyiségben termelt halfaj a ponty, amelyből tavaly több mint 11 000 tonna piaci méretű korosztályt halásztak le a 26.000 hektáron gazdálkodó tógazdasági haltermelők, a második legnépszerűbb halfajunk az afrikai harcsa, ebből több mint 4 000 tonnát termeltek a precíziós zárt rendszerekben.
Ondré Péter, az AMC ügyvezetője elmondta, hogy a Kapj rá! halfogyasztást ösztönző kampány uniós célkitűzése volt az 5,7 kg/fő éves átlagos halfogyasztás 20%-kal való növelése, ami már négy 4 év alatt már 6,5 kg fölé emelkedett. A program indulása, 2017 óta csaknem 5 millió embert értek el, és 77 ezer adag ételt kóstoltattak különböző rendezvényeken – ismertette. Az édesvízi halfogyasztást népszerűsítő kampány hatékonysági vizsgálata is megmutatta, egyre többen választják az édesvízi halfajokat, amiben segítséget nyújtanak a konyhatechnológiákat bemutató kisfilmek és a receptek is.
Lucenko Viktória, az Auchan Magyarország vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy az áruházlánc örömmel vesz részt a hazai halfogyasztás népszerűsítésében. Így fogalmazott: elsősorban a minőségi, széles választékunkkal és egyben kedvező árainkkal szeretnénk halvásárlásra ösztönözni a vásárlókat egész évben. Támogatjuk a hazai halgazdaságokat, éves szinten az általunk forgalmazott friss halnak körülbelül 98%-át hazai halkereskedő partnerektől szerezzük be. Miután hazánkban még mindig leginkább karácsonykor kerül az asztalra hal, ezt az időszakot természetesen kiemelten kezeljük, ezért a halpulton kívül élőhalat is árulunk több áruházunkban. Aki pedig nem szeretne az előkészületekkel bajlódni, számos konyhakész haltermékünkből válogathat.
Kapcsolódó cikkeink
Sajátmárkás termékek: minőség és kedvező ár egyensúlyban
A boltválasztás során a vásárlók közel 60%-ának döntését befolyásolják a…
Tovább olvasom >Bérfejlesztést hirdetett az Auchan
Az Auchan az áruházaiban fizikai munkakört betöltő munkatársainak bérén átlagosan…
Tovább olvasom >Személyzet nélküli okosüzletet nyit az Auchan
Hamarosan új, innovatív kereskedelmi egységgel áll elő az Auchan Magyarország.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Top 50 a turizmusban: ők voltak az ágazat fontos szereplői 2024-ben
Gyulay Zsolt, Gerendai Károly, Kreinbacher József, Orbán Ráhel, Scheer Sándor,…
Tovább olvasom >Újragondolt felszolgálási díjak
A szakmai szervezetek örömmel fogadták az NGM felszolgálási díjjal kapcsolatos…
Tovább olvasom >Google Cast kompatibilis szállodai tévéket mutat be az LG az ISE szakkiállításon
Az LG Electronics (LG) a 2025-ös Integrated Systems Europe (ISE)…
Tovább olvasom >