Karácsonyi ajándék – online

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 12. 17. 00:03

A gazdasági válság ellenére nincs arra utaló jel, hogy visszaesne a kosaras rendszerben értékesítő hazai webáruházak forgalma az idén – hangsúlyozta Kis Gergely, a GKIeNET ügyvezető igazgatója.

Elmondása szerint az árérzékenység egyértelműen az olcsóbb internetes vásárlás felé tereli a magyar fogyasztókat, akiknek száma folyamatosan nő. Míg az év közepén 950 ezer körül volt a világhálón keresztül vásárlók száma, az év vége felé ez az érték valószínűleg átlépi az egymilliót. A piackutató cég adatai alapján a múlt évben 63 milliárd forint volt a hazai internetes boltok forgalma, egy korábbi becslésük szerint ez évi bevételük elérheti a 95 milliárd forintot.
Igen jól megy az online aukciós piactereknek is, a legnagyobbak az idén is komoly átmenő forgalom bővülésre számíthatnak. A piacvezető hazai internetes piactér, a Va-tera.hu átmenő forgalma például a tavalyi 15 milliárd forint után az idén várhatóan 18-19 milliárd körül alakul.
Bár az árérzékeny hazai vásárlók a jelek szerint egyre nyitottabbak a webboltok iránt, nagyon fontos feladat a megtartásuk is. Ezt az árak, a weboldal vonzó megjelenése és tartalma mellett azzal lehet biztosítani, ha közvetlen kapcsolatot építenek ki a webes kereskedők a fogyasztókkal. Ez természetesen jóval nehezebb feladat a virtuális világban, mint a valósban, ahol az eladó személyesen találkozhat a vevővel, de azért nem lehetetlen. Az egyik legfontosabb feladat, hogy az online áruházak üzemeltetői megismerjék a vásárlóikat – mutatott rá Bognár Ákos, a JátékNet.hu webáruház egyik alapítója és tulajdonosa. A játékkereskedelemmel foglalkozó cégnél például a telefonos ügyfélszolgálaton szerzett tapasztalatok felhasználásával állították össze az átlagvevő profilját, és ennek alapján dolgozták ki, hogyan szólítják meg – írja a Világgazdaság Online.




Kapcsolódó cikkeink