Kapacitásbővítő beruházást hajtott végre a Gyulahús Kft.
Csomagoló- és szeletelő gépek beszerzésével negyven százalékkal növeli szeletelt árukapacitását a száz százalékban önkormányzati tulajdonú Gyulahús Kft.
Daka Zsolt ügyvezető igazgató keddi sajtótájékoztatóján elmondta, a három csomagoló- és egy szeletelő gép beszerzésére nyolcszázezer eurót meghaladó összeget fordítottak; az eddigi 25-30 ezer tálcás napi kapacitásukat 40 ezer tálca feletti mennyiségre növelték.
Az eszközöket a szárazáru üzem szeletelő műhelyébe szerezték be, mivel érzékelik, hogy jelentősen nő a fogyasztói kereslet a szeletelt áruk iránt. Ebben az üzemükben háromműszakos termelés zajlik, nem ritkán szombaton is megy a gyártás – jegyezte meg.
Hozzátette, az új gépek nemcsak hatékonyabbak, hanem környezetkímélőbbek is, a papír alapú csomagoló anyagokat is tudják kezelni.
Daka Zsolt az MTI kérdésére válaszolva közölte, várakozásaik szerint 10 százalékkal tudják 2020-ban növelni a 2019-es 6,8 milliárd forintos nettó árbevételüket, év végére várhatóan elérik a 7,5 milliárdot elsősorban a belföldi piacok bővülésének köszönhetően.
A koronavírus-járvány első hullámában az exportértékesítés szinte teljesen leállt, jelenleg is érzékelnek szűkülést, főleg a brit piacok felől. A többi exportpiacon (főként Romániába, Szlovákiába) nyáron visszaállt az értékesítés.
Hozzátette, míg a járvány tavaszi időszakában voltak kiugróan erős értékesítési napok; a második hullámban nem éreztek ilyen hektikus mozgásokat, de azt tapasztalják, hogy belföldön erős az érdeklődés a termékeik iránt.
A Gyulahús Kft. tavaly mintegy nettó 6,8 milliárdos árbevételt ért el, ami öt százalékos emelkedést jelent 2018-hoz képest. Az exportértékesítés az árbevétel 17 százalékát tette ki. Adózott eredménye 2019-ben 213 millióra csökkent az előző évi 503 millióról.
Görgényi Ernő (Fidesz-KDNP) polgármester elmondta, a cégnél folytatják a korábban elkezdett startégiát, miszerint a nyereséget fejlesztésekre fordítják. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A magyar húsipar kihívásai és teljesítménye 2023-ban
A 2023-as év a magyar élelmiszeripar számára jelentős kihívásokkal telt,…
Tovább olvasom >Nem csak a fogyasztók díjazták a Gillette új csomagolását
Többek között ilyen és ehhez hasonló fogyasztói vélemények is vezettek…
Tovább olvasom >Kisebb lábnyom, nagyobb hatás
Az e-kereskedelem térnyerése az elmúlt években alapjaiban formálta át a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >KSH: Az élelmiszeripar értékesítési árai 0,9 százalékkal emelkedtek
Szeptemberben az ipari termelői árak átlagosan 0,9 százalékkal magasabbak voltak…
Tovább olvasom >Saját kézzel, ötévente, fehérre – így festik otthonukat a magyarok
A magyarok, csehek és szlovákok festési szokásait térképezte fel a…
Tovább olvasom >