Kantar: Franciaországban a diszkontok nőttek a leggyorsabban az első negyedévben
A Kantar friss adatai szerint a diszkont csatorna 2023 első negyedévében 0,4 százalékpontos piaci részesedés-növekedést ért el Franciaországban, így már a piac 11%-át mondhatja magáénak.
A negyedév során részesedését 3%-ra növelő (+2 százalékpont) Aldi és a jelenleg 8%-os piacrésszel rendelkező Lidl (+0,1 százalékpont) vezetésével a diszkontok mutatták a leggyorsabb növekedést Franciaországban.
A piac 29,6%-át adó szupermarket-csatorna 0,2 százalékponttal növelte részarányát.
A hipermarket csatornában azonban ellentétes irányú folyamat zajlott: részesedése 0,1 százalékponttal csökkent az időszak során annak ellenére, hogy alacsony árai miatt egyre népszerűbbé vált. Az online csatorna 0,2 százalékpontos csökkenést szenvedett el.
Az időszak legjobban teljesítő kiskereskedői közül az E.Leclerc 0,3 százalékpontos növekedéssel 22,5%-os piaci részesedést ért el, míg az Intermarchét működtető Les Mousquetaires 0,1 százalékpontos növekedést produkálva 15,8%-ra növelte részesedését.
Az Auchan Retail részesedése az első negyedévben mérséklődött 8,9%-ra.
A Kantar szerint a legutóbbi negyedévben nőtt a vásárlási kedv, a franciák átlagosan közel kilenc különböző kiskereskedőt látogattak meg ebben az időszakban.
Kapcsolódó cikkeink
Globális innovációs központot nyitott Portugáliában, Olaszországban pedig növeli részesedését a Lidl
Portugáliában nyitotta meg két új globális innovációs központját a Lidl…
Tovább olvasom >Franciaországban és Olaszországban is elindul a Kaufland online piactere
A Kaufland online piactere 2025 késő nyarától Franciaországban és Olaszországban…
Tovább olvasom >Glutént tartalmazhat: proteinszeletet hívott vissza az Aldi Magyarországon
Az Aldi Magyarország visszahívott egy népszerű proteinszeletet, miután kiderült, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >