Kantar: Franciaországban a diszkontok nőttek a leggyorsabban az első negyedévben
A Kantar friss adatai szerint a diszkont csatorna 2023 első negyedévében 0,4 százalékpontos piaci részesedés-növekedést ért el Franciaországban, így már a piac 11%-át mondhatja magáénak.
A negyedév során részesedését 3%-ra növelő (+2 százalékpont) Aldi és a jelenleg 8%-os piacrésszel rendelkező Lidl (+0,1 százalékpont) vezetésével a diszkontok mutatták a leggyorsabb növekedést Franciaországban.
A piac 29,6%-át adó szupermarket-csatorna 0,2 százalékponttal növelte részarányát.
A hipermarket csatornában azonban ellentétes irányú folyamat zajlott: részesedése 0,1 százalékponttal csökkent az időszak során annak ellenére, hogy alacsony árai miatt egyre népszerűbbé vált. Az online csatorna 0,2 százalékpontos csökkenést szenvedett el.
Az időszak legjobban teljesítő kiskereskedői közül az E.Leclerc 0,3 százalékpontos növekedéssel 22,5%-os piaci részesedést ért el, míg az Intermarchét működtető Les Mousquetaires 0,1 százalékpontos növekedést produkálva 15,8%-ra növelte részesedését.
Az Auchan Retail részesedése az első negyedévben mérséklődött 8,9%-ra.
A Kantar szerint a legutóbbi negyedévben nőtt a vásárlási kedv, a franciák átlagosan közel kilenc különböző kiskereskedőt látogattak meg ebben az időszakban.
Kapcsolódó cikkeink
Baptista Szeretetszolgálat: 24 millió forintnyi adományt kapnak rászoruló családok a Lidl segítségével
A Lidl vásárlóinak köszönhetően közel 24 millió forintnyi adományt kapnak…
Tovább olvasom >Árverseny a dubai csokiért: a Lidl újabb kedvezménnyel robbantott
Újabb fordulatot vett a dubai csoki árversenye: a Lidl most…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ezek lesznek 2024 karácsonyának slágerajándékai az eMAG-on
Az év végi hajrában egyértelművé vált, hogy mely termékek a…
Tovább olvasom >A körforgásos gazdaságra fókuszál az SZTNH új, kkv-kat támogató kiadványa
Az ipari termeléshez, hulladékkezeléshez köthető környezeti problémák bolygónk egyik legnagyobb…
Tovább olvasom >K&H: átlagosan 49 ezer forintot szánnak a fiatalok a karácsony ajándékokra
A korábbi évekhez hasonlóan a fiatalok 84 százaléka tervez ajándékvásárlást…
Tovább olvasom >