Kantar: Franciaországban a diszkontok nőttek a leggyorsabban az első negyedévben
A Kantar friss adatai szerint a diszkont csatorna 2023 első negyedévében 0,4 százalékpontos piaci részesedés-növekedést ért el Franciaországban, így már a piac 11%-át mondhatja magáénak.
A negyedév során részesedését 3%-ra növelő (+2 százalékpont) Aldi és a jelenleg 8%-os piacrésszel rendelkező Lidl (+0,1 százalékpont) vezetésével a diszkontok mutatták a leggyorsabb növekedést Franciaországban.
A piac 29,6%-át adó szupermarket-csatorna 0,2 százalékponttal növelte részarányát.
A hipermarket csatornában azonban ellentétes irányú folyamat zajlott: részesedése 0,1 százalékponttal csökkent az időszak során annak ellenére, hogy alacsony árai miatt egyre népszerűbbé vált. Az online csatorna 0,2 százalékpontos csökkenést szenvedett el.
Az időszak legjobban teljesítő kiskereskedői közül az E.Leclerc 0,3 százalékpontos növekedéssel 22,5%-os piaci részesedést ért el, míg az Intermarchét működtető Les Mousquetaires 0,1 százalékpontos növekedést produkálva 15,8%-ra növelte részesedését.
Az Auchan Retail részesedése az első negyedévben mérséklődött 8,9%-ra.
A Kantar szerint a legutóbbi negyedévben nőtt a vásárlási kedv, a franciák átlagosan közel kilenc különböző kiskereskedőt látogattak meg ebben az időszakban.
Kapcsolódó cikkeink
Franciaországban is elindult a Kaufland piactere
A német e-kereskedelmi óriás Kaufland megnyitotta piacterét Franciaországban, ezzel belépve…
Tovább olvasom >62 700 vásárlás – minden korábbi rekord megdőlt az ALDI Sziget-boltjában
Immár nyolcadik alkalommal települt ki az ALDI a Sziget Fesztiválra…
Tovább olvasom >Az Apple negyedik éve a világ legértékesebb márkája
Idén már negyedszer egymás után áll az Apple a világ…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új lendület az alapításokban, de a cégszámcsökkenés még nem állt meg
Új alapítási hullám érte el a cégvilágot júliusban, mégis tart…
Tovább olvasom >Új könnyítések a fenntarthatósági jelentésben
2025. július 11-én az Európai Bizottság elfogadta a fenntarthatósági jelentéstételi…
Tovább olvasom >Három vármegye, ahol nem a karácsony a csúcs: nyáron száguld a kiskereskedelem
Országos szinten december a kiskereskedelem csúcshónapja: az ünnepi szezon és…
Tovább olvasom >