Kantar: Franciaországban a diszkontok nőttek a leggyorsabban az első negyedévben

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2023. 04. 28. 09:23

A Kantar friss adatai szerint a diszkont csatorna 2023 első negyedévében 0,4 százalékpontos piaci részesedés-növekedést ért el Franciaországban, így már a piac 11%-át mondhatja magáénak.

A negyedév során részesedését 3%-ra növelő (+2 százalékpont) Aldi és a jelenleg 8%-os piacrésszel rendelkező Lidl (+0,1 százalékpont) vezetésével a diszkontok mutatták a leggyorsabb növekedést Franciaországban.

A piac 29,6%-át adó szupermarket-csatorna 0,2 százalékponttal növelte részarányát.

A hipermarket csatornában azonban ellentétes irányú folyamat zajlott: részesedése 0,1 százalékponttal csökkent az időszak során annak ellenére, hogy alacsony árai miatt egyre népszerűbbé vált. Az online csatorna 0,2 százalékpontos csökkenést szenvedett el.

Az időszak legjobban teljesítő kiskereskedői közül az E.Leclerc 0,3 százalékpontos növekedéssel 22,5%-os piaci részesedést ért el, míg az Intermarchét működtető Les Mousquetaires 0,1 százalékpontos növekedést produkálva 15,8%-ra növelte részesedését.

Az Auchan Retail részesedése az első negyedévben mérséklődött 8,9%-ra.

A Kantar szerint a legutóbbi negyedévben nőtt a vásárlási kedv, a franciák átlagosan közel kilenc különböző kiskereskedőt látogattak meg ebben az időszakban.

ESM

Kapcsolódó cikkeink