Kantar Brand Footprint 2023: megjelent a világ legnépszerűbb FMCG-márkáinak idei rangsora
Megjelent a Kantar legfrissebb Brand Footprint jelentése, amely a fogyasztók által leginkább választott márkákat vizsgálja világszerte.
Az aktuális jelentés 53 ország – a világ népességének 86%-át képviselő – vásárlóinak vásárlási szokásait elemzi a megélhetési válsággal összefüggésben.
Az élelmiszertermékeket érintő kétszámjegyű infláció közepette a háztartások napi fogyasztási cikkekre fordított kiadásai 2022-ben globálisan 4,8%-kal emelkedtek a Kantar adatai szerint, miközben a megvásárolt árucikkek mennyisége mindössze 0,1%-kal nőtt. A fogyasztók tehát kevesebb termékre többet költöttek még akkor is, ha igyekeztek olcsóbban vásárolni.
Az egyes márkák népszerűségének és elérésének meghatározásához a jelentés figyelembe veszi az ún. CRP-számot (consumer reach point), a penetrációt és azon alkalmak számát, amikor a vásárlók választása az adott márkára esik.
A Kantar Brand Footprint jelentése szerint a világ legnépszerűbb FMCG-márkáinak dobogósai a Coca-Cola, a Colgate és a Nestlé tulajdonában álló Maggi. Őket követi a Walker’s néven is ismert Lay’s, a Pepsi, az idén 2 hellyel hátrébb csúszott Lifebuoy, a Sunsilk, és a kávéiról közismert Nescafé. A top 10-be bekerült még a kilencedik helyen álló Indomie és a tavalyi pozícióját megtartó Dove testápolási márka.
Kapcsolódó cikkeink
Share a Coke, Share the Music szlogennel felejthetetlen bulira hívja a fogyasztókat a Coca-Cola
A Coca-Cola felejthetetlen bulival ünnepli meg az „Oszd meg a…
Tovább olvasom >Közös európai fellépés eredményeként változtat zöld marketing üzenetein a Coca-Cola
A Svéd Fogyasztóvédelmi Hatóság és a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) közös…
Tovább olvasom >1 milliárd eurót ruház be idén a Coca-Cola Brazíliában
2025-ben 7 milliárd brazil reált (kb. 1 milliárd eurót) –…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új törvényjavaslat védené a hagyományos pénztárakat a nagy üzletekben
A Kereszténydemokrata Néppárt frakcióvezetője, Simicskó István olyan törvénymódosítást kezdeményezett, amely…
Tovább olvasom >Itthon csak importban fogy a bio – kitörési pont lehet a közétkeztetés
Bár a bioélelmiszerek hazai kiskereskedelmi forgalma dinamikusan nő, még mindig…
Tovább olvasom >Új lendületet kapna az egységes piac: uniós stratégia a kereskedelmi akadályok lebontására
Az Európai Bizottság új stratégiával frissítené fel az egységes piacot:…
Tovább olvasom >