Kantar Brand Footprint 2023: megjelent a világ legnépszerűbb FMCG-márkáinak idei rangsora
Megjelent a Kantar legfrissebb Brand Footprint jelentése, amely a fogyasztók által leginkább választott márkákat vizsgálja világszerte.
Az aktuális jelentés 53 ország – a világ népességének 86%-át képviselő – vásárlóinak vásárlási szokásait elemzi a megélhetési válsággal összefüggésben.
Az élelmiszertermékeket érintő kétszámjegyű infláció közepette a háztartások napi fogyasztási cikkekre fordított kiadásai 2022-ben globálisan 4,8%-kal emelkedtek a Kantar adatai szerint, miközben a megvásárolt árucikkek mennyisége mindössze 0,1%-kal nőtt. A fogyasztók tehát kevesebb termékre többet költöttek még akkor is, ha igyekeztek olcsóbban vásárolni.
Az egyes márkák népszerűségének és elérésének meghatározásához a jelentés figyelembe veszi az ún. CRP-számot (consumer reach point), a penetrációt és azon alkalmak számát, amikor a vásárlók választása az adott márkára esik.
A Kantar Brand Footprint jelentése szerint a világ legnépszerűbb FMCG-márkáinak dobogósai a Coca-Cola, a Colgate és a Nestlé tulajdonában álló Maggi. Őket követi a Walker’s néven is ismert Lay’s, a Pepsi, az idén 2 hellyel hátrébb csúszott Lifebuoy, a Sunsilk, és a kávéiról közismert Nescafé. A top 10-be bekerült még a kilencedik helyen álló Indomie és a tavalyi pozícióját megtartó Dove testápolási márka.
Kapcsolódó cikkeink
Egy milliárd dollárból bővíti a gyártást Mexikóban a Nestlé
A Nestlé bejelentette, hogy 1 milliárd dolláros beruházást eszközöl Mexikóban…
Tovább olvasom >A nosztalgia jegyében dob piacra új ízt a Coca-Cola Amerikában
Február 10-én mutatja be a Coca-Cola legújabb üdítőjét, az Orange…
Tovább olvasom >Eszpresszó koncentrátumot vezet be a Nescafé az USA-ban
Új terméket dobott piacra a Nescafé az Egyesült Államokban. Az…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >