Kantar Brand Footprint 2023: megjelent a világ legnépszerűbb FMCG-márkáinak idei rangsora
Megjelent a Kantar legfrissebb Brand Footprint jelentése, amely a fogyasztók által leginkább választott márkákat vizsgálja világszerte.
Az aktuális jelentés 53 ország – a világ népességének 86%-át képviselő – vásárlóinak vásárlási szokásait elemzi a megélhetési válsággal összefüggésben.
Az élelmiszertermékeket érintő kétszámjegyű infláció közepette a háztartások napi fogyasztási cikkekre fordított kiadásai 2022-ben globálisan 4,8%-kal emelkedtek a Kantar adatai szerint, miközben a megvásárolt árucikkek mennyisége mindössze 0,1%-kal nőtt. A fogyasztók tehát kevesebb termékre többet költöttek még akkor is, ha igyekeztek olcsóbban vásárolni.
Az egyes márkák népszerűségének és elérésének meghatározásához a jelentés figyelembe veszi az ún. CRP-számot (consumer reach point), a penetrációt és azon alkalmak számát, amikor a vásárlók választása az adott márkára esik.
A Kantar Brand Footprint jelentése szerint a világ legnépszerűbb FMCG-márkáinak dobogósai a Coca-Cola, a Colgate és a Nestlé tulajdonában álló Maggi. Őket követi a Walker’s néven is ismert Lay’s, a Pepsi, az idén 2 hellyel hátrébb csúszott Lifebuoy, a Sunsilk, és a kávéiról közismert Nescafé. A top 10-be bekerült még a kilencedik helyen álló Indomie és a tavalyi pozícióját megtartó Dove testápolási márka.
Kapcsolódó cikkeink
Vezetőváltás a Coca-Colánál
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Tejipari kapacitásbővítést tervez a Coca-Cola az Egyesült Államokban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Így támogatja a közösségeket a Coca-Cola és a Budapest Bike Maffia a márka karácsonyi kampánya során
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
2025-ben is ünnepelt a Superbrands
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Pekó László: „A Coop nemcsak hálózat, hanem életforma – immár 30 éve”
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Karácsonyi tv-reklámok 2025 – indul a közönségdíj szavazás
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >
