Kantar Brand Footprint 2023: megjelent a világ legnépszerűbb FMCG-márkáinak idei rangsora
Megjelent a Kantar legfrissebb Brand Footprint jelentése, amely a fogyasztók által leginkább választott márkákat vizsgálja világszerte.
Az aktuális jelentés 53 ország – a világ népességének 86%-át képviselő – vásárlóinak vásárlási szokásait elemzi a megélhetési válsággal összefüggésben.
Az élelmiszertermékeket érintő kétszámjegyű infláció közepette a háztartások napi fogyasztási cikkekre fordított kiadásai 2022-ben globálisan 4,8%-kal emelkedtek a Kantar adatai szerint, miközben a megvásárolt árucikkek mennyisége mindössze 0,1%-kal nőtt. A fogyasztók tehát kevesebb termékre többet költöttek még akkor is, ha igyekeztek olcsóbban vásárolni.
Az egyes márkák népszerűségének és elérésének meghatározásához a jelentés figyelembe veszi az ún. CRP-számot (consumer reach point), a penetrációt és azon alkalmak számát, amikor a vásárlók választása az adott márkára esik.
A Kantar Brand Footprint jelentése szerint a világ legnépszerűbb FMCG-márkáinak dobogósai a Coca-Cola, a Colgate és a Nestlé tulajdonában álló Maggi. Őket követi a Walker’s néven is ismert Lay’s, a Pepsi, az idén 2 hellyel hátrébb csúszott Lifebuoy, a Sunsilk, és a kávéiról közismert Nescafé. A top 10-be bekerült még a kilencedik helyen álló Indomie és a tavalyi pozícióját megtartó Dove testápolási márka.
Kapcsolódó cikkeink
Nagy István: jó minőségű dinnyével indul a magyar dinnyeszezon
A tavalyihoz képest a dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökkent, ami…
Tovább olvasom >Túlteljesítette a Nescafé a regeneratív gazdálkodásból származó kávébeszerzéssel kapcsolatos célját
A Nestlé nemrégiben bejelentette, hogy a Nescafé márka 2023-ban a…
Tovább olvasom >Maggi Magic Asia pirított tészták friss hozzávalókkal
Gyakran elgondolkodsz azon, hogyan dobd fel a kedvenc tésztáidat? Próbáld…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekordszinten a vállalatvezetők elköteleződése a fenntarthatóság iránt
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a vállalatvezetők hozzáállása…
Tovább olvasom >Kismértékben emelkedett a FAO élelmiszerár-indexe júniusban a hús, tejtermékek és növényi olajok drágulása miatt
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezetének (FAO) pénteki jelentése szerint az élelmiszer-alapanyagok…
Tovább olvasom >Mitől tízszereződhet meg egy-egy bor ára?
Kevesebben vannak világszerte, mint ahány ember járt az űrben, számuk…
Tovább olvasom >