Kampány kezdődik a sertéshúsfogyasztás népszerűsítésére
Az Agrárminisztérium (AM), az Agrármarketing Centrum (AMC), és a Mangalicatenyésztők Országos Egyesülete a farsangi ünnepkörhöz kapcsolódva idén tizedik alkalommal népszerűsíti a sertéshús fogyasztását – közölte az AMC szerdán az MTI-vel.

Újra itt a sertéshúskampány
A szervezők rá akarják irányítani a vásárlók figyelmét a sertéshúsra, főképp a mangalicára. A nagyböjtig tartó médiakampány online és nyomtatott formában is megjelenik, kóstoltatással egybekötve, véleményformáló hírességek közreműködésével – írták.
Az AM agrárpiacért felelős helyettes államtitkára a közlemény szerint kifejtette, hogy a világpiaci változások nehéz helyzetbe hozták a sertéságazatot, hiszen az alacsony felvásárlási árak magas költségekkel párosulnak. Tarpataki Tamás a minisztérium céljának nevezte az állattartók életképességének, versenyképességének, likviditási helyzetének támogatását. A kormányzat ennek érdekében állatjóléti támogatásokat, kártalanításokat, krízisbiztosítási rendszert, válságtámogatásokat, támogatott hitelkonstrukciókat hirdetett meg.
Az államtitkár hangsúlyozta, hogy a kizárólag költségvetési forrásból megvalósuló állatjóléti támogatásokkal a gazdák biztosíthatják a megfelelő takarmányozási és tartási feltételeket az állataiknak. Tarpataki Tamás az előző kampányok eredményének tulajdonítja, hogy a sertéshús visszakerült a magyar családok asztalára, és az egy főre jutó fogyasztás már meghaladja az évi 33 kilogrammot. A támogatásokon felül a minisztérium marketingkampányokra is biztosít csaknem 200 millió forintot évente, hogy ösztönözze a magyar sertéshús fogyasztását – tették hozzá.
Tóth Péter, a Mangalicatenyésztők Országos Egyesületének elnöke úgy véli, hogy a mangalica, mint prémium termék válságálló – írták. Az érdekképviselet a fajta megőrzéséért új európai és belföldi piacokat épített ki, ezek tartják működésben a kis méretre és kézműves feldolgozásra alapuló mangalicaszektort – írták.
A közlemény idézi az AMC ügyvezető-helyettesét is. Giczi Gergely hangsúlyozta, hogy a magyar sertéshús biztonságos, fogyasztása pedig fontos az emberi szervezet számára, hiszen értékes ásványi anyagokat, vitaminokat, nélkülözhetetlen aminosavakat és zsírsavakat tartalmaz. A kedvező élettani hatásokra a most kezdődő kampány is fölhívja a figyelmet a közlemény szerint. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Szigorodnak a húskészítményekre vonatkozó szabályok – új fogalom is bekerül a rendeletbe
Újabb, a hazai élelmiszerszabályozást érintő módosítási tervezet jelent meg: az…
Tovább olvasom >A trappista sajt fogyasztását ösztönző kampány indult
Az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC) is csatlakozott…
Tovább olvasom >A Finlandia vodka a következő generációhoz szól új kampányával
A Finlandia vodka prémium italmárka új globális kampányt mutat be,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új korszak a világgazdaságban? – Új kihívások hazánk előtt
2025 májusa a világgazdaságban a változások felgyorsulását hozta. A Közel-Keleten…
Tovább olvasom >Új ciklus, stabil működés, változatlan irány – bizalmat kapott az ÖRT vezetése
Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) közgyűlése megerősítette a szervezet közvetlen…
Tovább olvasom >Fogyasztóvédelem új alapokon
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) 2025. január 1-jén…
Tovább olvasom >