Kampány kezdődik a sertéshúsfogyasztás népszerűsítésére
Az Agrárminisztérium (AM), az Agrármarketing Centrum (AMC), és a Mangalicatenyésztők Országos Egyesülete a farsangi ünnepkörhöz kapcsolódva idén tizedik alkalommal népszerűsíti a sertéshús fogyasztását – közölte az AMC szerdán az MTI-vel.

Újra itt a sertéshúskampány
A szervezők rá akarják irányítani a vásárlók figyelmét a sertéshúsra, főképp a mangalicára. A nagyböjtig tartó médiakampány online és nyomtatott formában is megjelenik, kóstoltatással egybekötve, véleményformáló hírességek közreműködésével – írták.
Az AM agrárpiacért felelős helyettes államtitkára a közlemény szerint kifejtette, hogy a világpiaci változások nehéz helyzetbe hozták a sertéságazatot, hiszen az alacsony felvásárlási árak magas költségekkel párosulnak. Tarpataki Tamás a minisztérium céljának nevezte az állattartók életképességének, versenyképességének, likviditási helyzetének támogatását. A kormányzat ennek érdekében állatjóléti támogatásokat, kártalanításokat, krízisbiztosítási rendszert, válságtámogatásokat, támogatott hitelkonstrukciókat hirdetett meg.
Az államtitkár hangsúlyozta, hogy a kizárólag költségvetési forrásból megvalósuló állatjóléti támogatásokkal a gazdák biztosíthatják a megfelelő takarmányozási és tartási feltételeket az állataiknak. Tarpataki Tamás az előző kampányok eredményének tulajdonítja, hogy a sertéshús visszakerült a magyar családok asztalára, és az egy főre jutó fogyasztás már meghaladja az évi 33 kilogrammot. A támogatásokon felül a minisztérium marketingkampányokra is biztosít csaknem 200 millió forintot évente, hogy ösztönözze a magyar sertéshús fogyasztását – tették hozzá.
Tóth Péter, a Mangalicatenyésztők Országos Egyesületének elnöke úgy véli, hogy a mangalica, mint prémium termék válságálló – írták. Az érdekképviselet a fajta megőrzéséért új európai és belföldi piacokat épített ki, ezek tartják működésben a kis méretre és kézműves feldolgozásra alapuló mangalicaszektort – írták.
A közlemény idézi az AMC ügyvezető-helyettesét is. Giczi Gergely hangsúlyozta, hogy a magyar sertéshús biztonságos, fogyasztása pedig fontos az emberi szervezet számára, hiszen értékes ásványi anyagokat, vitaminokat, nélkülözhetetlen aminosavakat és zsírsavakat tartalmaz. A kedvező élettani hatásokra a most kezdődő kampány is fölhívja a figyelmet a közlemény szerint. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Operatív idők – X. Zsendülés Kertészeti Konferencia
A tavasz beköszöntével nem csupán a természet, hanem a kertészek…
Tovább olvasom >Nők étterme
Különleges kampánnyal hívja fel a figyelmet a női vállalkozók szerepére…
Tovább olvasom >ROSSMANN: Nincs tragédia, megoldjuk! – új image kampány indult 2025 tavaszán
A ROSSMANN, Magyarország egyik legdinamikusabban fejlődő drogéria-parfüméria lánca, 2025-ben újabb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Táblás KitKat csokoládékat dob piacra a Nestlé Romániában
A Nestlé új, 99 grammos KitKat táblás csokoládékat vezetett be…
Tovább olvasom >Szerbiában terjeszkedik az észak-macedón Stokomak
A macedóniai székhelyű Stokomak diszkontlánc hivatalosan is belépett a szerbiai…
Tovább olvasom >Új formákkal és új külsővel tér vissza a Barilla Al Bronzo az USA-ba
A Barilla bejelentette, hogy az Egyesült Államokban újra kapható lesz…
Tovább olvasom >