Kampány indul a nyári sertéshúsfogyasztás népszerűsítésére
Az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum és a Magyar Húsiparosok Szövetsége nyári grillkampányában a sertéshús fogyasztását népszerűsíti. A grillszezon végéig tartó kampány célja, hogy felhívják a vásárlók figyelmét a sertéshús fogyasztásának fontosságára és tippeket adjanak az egészséges elkészítésére.
Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára elmondta a jelenlegi háborús helyzetben – amely egyaránt sújtja a húsiparban dolgozókat és a fogyasztókat – a tárca legfontosabb feladata a hazai élelmiszerellátás biztonságának fenntartása. Ennek a törekvésnek szerves része az Agrármarketing Centrummal közösen évek óta folytatott kampány. Sertéshúsból Magyarország 96%-ban önellátó, a húsipar pedig képes arra, hogy magas minőségű termékekkel lássa el a piacot. Az ellátásbiztonság fenntartása pedig akkor valósulhat meg, ha nemcsak a kormányzat, hanem a magyar fogyasztók is a magyar sertéshús mellett teszik le a voksukat. Kölcsönös szolidaritást, együttműködést várnak el a termelőtől, a kereskedőtől és a fogyasztótól is.
Éder Tamás, a Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke elmondta, az utóbbi időszak hatalmas megpróbáltatások elé állította a hazai sertéshús ágazatot. Az elmúlt évek szélsőséges árhullámzása folyamatos alkalmazkodásra kényszerítette az ágazat szereplőit. A takarmány és energiahordozó árak drasztikus emelkedése a termékek előállításának önköltségét növeli, így a fogyasztóknak is további áremelkedésre kell számítaniuk. Arra kérte a fogyasztókat, hogy a patrióta szolidaritás jegyében segítsék az ágazat szereplőit azzal, hogy kiváló minőségű, magyar sertéshúst és húskészítményt vásárolnak. Ezzel amellett, hogy több tízezer hazai sertéstenyésztőt és húsipari munkavállalót segítenek, saját és családjuk egészségéért is sokat tehetnek, hiszen a sertéshús a kiegyensúlyozott étrend fontos eleme.
Giczi Gergely az AMC ügyvezető-helyettese kiemelte, a jelenlegi helyzet nemcsak tenyésztői és feldolgozói, hanem fogyasztói szempontból sem egyszerű. A háborús infláció meglátszik a hústermékek árán is, így nem meglepő, ha a fogyasztási szokásaink is változnak. Ebben a helyzetben arra kell törekednünk, hogy az elmúlt tíz év kampányeredményeit megvédjük, abból minél többet meg tudjuk őrizni. Idén a mennyiségi fogyasztásról a minőségi felé, illetve a fogyasztói tudatosság felé tolódik a kampány fókusza. Az idei évben 3 részre osztották a kampányt, amelynek első felvonása már a farsangi időszakban lezajlott, az utolsó pedig a karácsonyi ünnepkörhöz kapcsolódik majd. A most induló kampány fókuszában a nyári grillételek állnak. Országos elérésű rádiókban, magazinok nyomtatott és online felületein, közterületi plakátokon és járműveken, valamint közösségi médiában célozzák meg a fogyasztókat egy dietetikus, egy influencer és egy grillmester bevonásával. Emellett két alkalommal gerillagrillezéssel is készülnek fővárosi frekventált helyszíneken július 12-én és 20-án, valamint a járvány enyhülésével visszatér az áruházi promóció is.
Kovács Judit dietetikus hangsúlyozta, az egészséges táplálkozás alapja a változatosság, amelyhez a sertéshús fogyasztása is hozzá tartozik. A grillezés során a tápanyagok jobban megőrződnek, az ilyen módon készített ételek általában kevésbé zsírosak, így a nyári hőségben nem rónak nagy terhet az emésztőrendszerre. Érdemes odafigyelnünk a felhasznált alapanyagok minőségére és ételkészítés során az élelmiszer biztonságra, ezért fontos, hogy mindig friss alapanyagokkal dolgozzunk, ne hagyjuk kint a levegőn a húsokat, és ne vágjunk fel ugyanazzal a késsel a zöldséget vagy gyümölcsöt, amivel a húst aprítottunk. A sertéshús nagy mennyiségű vasat, A-, B-, D -vitaminokat tartalmaz, emellett a foszfor-, magnézium-, kálium-, cink- és a húskészítmények nátriumtartalma is említésre méltó. Magas a fehérjetartalma, így akár a sportolói étrend kiváló része is lehet.
Az eseményen Stoller Márton grillmester és Gáspár Bea, a Konyhafőnök VIP
Kapcsolódó cikkeink
Erősödött az élő sertés exportja
A KSH adatai szerint Magyarország élősertés-kivitele 22,7 százalékkal 22,5 ezer…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >Egy, két, hárs – hársmézet népszerűsítő kampány indult
A téli időszak kedvelt immunerősítője, a hársméz áll az idei…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >