Kampány az elhízás ellen Nagybritanniában
Gyermekeknek szóló hirdetés helyett egészségességet jelző pöttyök a termékeken.
A brittek áprilistól a tíz éven aluli kisgyerekek számára
sugárzott tévéműsorok szüneteiből eltüntetik a sok cukrot, zsírt, sót
tartalmazó ételek, nyalánkságok és üdítők hirdetéseit. Jövő januártól a tilalom
már a 16 éven aluliaknak szóló műsorokra is vonatkozik majd. A gyártók az
elmúlt időszakban már önszántukból is csökkentették a hamburger-félék, a sózott
burgonyaszirom és a szörpök tévéhirdetéseit.
Az angol egészségügyi hatóságok azt javasolják, hogy az élelmiszerüzletek
jelezzék színes pöttyökkel, közlekedési lámpa módjára, melyik zsíros, cukros
vagy sós árucikküket tartják veszélyesnek és melyiket nem. Piros pötty jelezné,
ha a készítmény hizlaló, sárga pötty, ha a megjelölt étel zsíros, de tápláló, a
zöld pötty a zöldségek, és gyümölcsök fogyasztására bíztatna.
Az üzletekre bízzák, bevezetik-e a javasolt jelölést, és az egyik legnagyobb
élelmiszeráruház-lánc igazgatósága már közölte, hogy a készítményeken
elhelyezik a pöttyöket.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >