Kampány az elhízás ellen Nagybritanniában
Gyermekeknek szóló hirdetés helyett egészségességet jelző pöttyök a termékeken.
A brittek áprilistól a tíz éven aluli kisgyerekek számára
sugárzott tévéműsorok szüneteiből eltüntetik a sok cukrot, zsírt, sót
tartalmazó ételek, nyalánkságok és üdítők hirdetéseit. Jövő januártól a tilalom
már a 16 éven aluliaknak szóló műsorokra is vonatkozik majd. A gyártók az
elmúlt időszakban már önszántukból is csökkentették a hamburger-félék, a sózott
burgonyaszirom és a szörpök tévéhirdetéseit.
Az angol egészségügyi hatóságok azt javasolják, hogy az élelmiszerüzletek
jelezzék színes pöttyökkel, közlekedési lámpa módjára, melyik zsíros, cukros
vagy sós árucikküket tartják veszélyesnek és melyiket nem. Piros pötty jelezné,
ha a készítmény hizlaló, sárga pötty, ha a megjelölt étel zsíros, de tápláló, a
zöld pötty a zöldségek, és gyümölcsök fogyasztására bíztatna.
Az üzletekre bízzák, bevezetik-e a javasolt jelölést, és az egyik legnagyobb
élelmiszeráruház-lánc igazgatósága már közölte, hogy a készítményeken
elhelyezik a pöttyöket.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Annyi a Temunak és Sheinnek Európában is?
Az amerikai kereskedelmi szigorítások hatására újabb kihívás előtt áll az…
Tovább olvasom >A SZÉP-kártya, az egészségpénztári tagság és az áruhitel is növeli a költési hajlandóságot
A Széchenyi Pihenőkártya mindennapok része: a SZÉP kártya tulajdonos magyarok…
Tovább olvasom >Legalább 16 százalékos drágulást érez a fiatalok fele
Átlagosan 19 százalékos inflációt érzékeltek a fiatalok idén februárban, de…
Tovább olvasom >