Kampány a szupermarketek ellen Nagybritanniában
A szupermarketek ellen kampányol az egyik brit TV-séf: az általa képviselt szervezetek szerint az áruházláncok rosszat tesznek a termelőknek, a többi kereskedőnek, de még a fogyasztóknak is.A Channel 4 szakácsa, Hugh Fearnley-Whittingstall szerint
feltétlenül szükséges, hogy visszafogják a szupermarketek növekedését. Az akció
mögött négy szervezet áll, amelyek tagsága azt várja az emberektől, hogy
írjanak a parlamenti képviselőknek és a versenyügyi biztosnak azért, hogy azok
lépéseket tegyenek a szupermarketek szigorúbb ellenőrzése vagy a dolgozói jogok
erősítése érdekében.
A versenyügyi biztos egyébként is éppen azt vizsgálja, hogy az élelmiszerköltés
72 százalékát magukénak tudó áruházláncok visszaélnek-e vezető pozíciójukkal. Az
aktivisták szerint a válasz egyértelműen igen. Úgy vélik, az ilyen üzletek
rombolják a környezetet, rossz hatással vannak a helyi közösségekre, zsarolják
a termelőket és a helyi önkormányzatokat.
A kérdést megvitatja a brit parlament alsóháza is, az áruházláncok
korlátozásának ügyében pedig felszólal majd az egyik liberáldemokrata képviselő.
A szupermarketek rombolják a helyi és nemzeti ételkultúrát – állítja a séf.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >