Kampány a szupermarketek ellen Nagybritanniában
A szupermarketek ellen kampányol az egyik brit TV-séf: az általa képviselt szervezetek szerint az áruházláncok rosszat tesznek a termelőknek, a többi kereskedőnek, de még a fogyasztóknak is.A Channel 4 szakácsa, Hugh Fearnley-Whittingstall szerint
feltétlenül szükséges, hogy visszafogják a szupermarketek növekedését. Az akció
mögött négy szervezet áll, amelyek tagsága azt várja az emberektől, hogy
írjanak a parlamenti képviselőknek és a versenyügyi biztosnak azért, hogy azok
lépéseket tegyenek a szupermarketek szigorúbb ellenőrzése vagy a dolgozói jogok
erősítése érdekében.
A versenyügyi biztos egyébként is éppen azt vizsgálja, hogy az élelmiszerköltés
72 százalékát magukénak tudó áruházláncok visszaélnek-e vezető pozíciójukkal. Az
aktivisták szerint a válasz egyértelműen igen. Úgy vélik, az ilyen üzletek
rombolják a környezetet, rossz hatással vannak a helyi közösségekre, zsarolják
a termelőket és a helyi önkormányzatokat.
A kérdést megvitatja a brit parlament alsóháza is, az áruházláncok
korlátozásának ügyében pedig felszólal majd az egyik liberáldemokrata képviselő.
A szupermarketek rombolják a helyi és nemzeti ételkultúrát – állítja a séf.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
13,5 százalékkal, 2100 forint fölé emelkedett a fizikai átlagórabér a második negyedévben
Az idei második negyedévben 2104 forint volt a fizikai munkát…
Tovább olvasom >K&H: kevesebb figyelem jut a cégeknél a társadalmi felelősségre
Nagy- és kisvállalatoknál egyaránt csökkent a cégek társadalmi felelősség iránti…
Tovább olvasom >Optimalizálja nemzetközi üzlethálózatát a Lidl
Tovább lassult a Lidl nemzetközi üzletnyitásainak üteme a folyó pénzügyi…
Tovább olvasom >