Kampány a csúnya gyümölcsök és zöldségek mellett
A kifejezetten csúnya zöldségek és gyümölcsök fogyasztására buzdítja a vásárlókat az a kampány, amely számos országban egyre népszerűbb – írja az agrarszektro.hu. A kezdeményezés célja az élelmiszerpazarlás megakadályozása, amely egyre nagyobb méreteket ölt. Évente rengeteg élelmiszert dobnak ki csak azért, mert nem esztétikusak.
Egyre több ország, illetve üzletlánc csatlakozik ahhoz a kampányhoz, amellyel arra ösztönzik a fogyasztókat, hogy a csúnya gyümölcsöket és zöldségeket is vásárolják meg. Ezzel akarnak fellépni az élelmiszer pazarlás ellen, amely világméretekben is növekszik.
A kampány kifejezetten azokra a termékekre koncentrál, amelyeket kidobnának az esztétikai hibák miatt. Az ilyen gyümölcsöket és zöldségeket a normál ár töredékéért kínálják, és még webshopos ajánlatokkal is igyekeznek meggyőzni a fogyasztókat.
Először a francia Intermarché nevű üzletlánc vezette be a kampányt, majd csatlakozott Ausztria és Németország is. Utóbbi országban „Senki sem tökéletes” című kampánnyal álltak a kevésbé esztétikus gyümölcsök és zöldségek mellé, míg Ausztrália és Kanada „Második élet” néven adta el csúnya, de finom termékeit. Azóta Írország, Hollandia, Svájc, Portugália, az Egyesült Királyság és az USA is csatlakozott a kezdeményezéshez. (agrarszektor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
A legszebb pillanatokért igazán megéri – különleges kampányt indított a Lidl
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Receptekkel kampányol a brit Aldi a gyermekek egészségesebb táplákozásáért
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A felnőttek kétharmada nem eszik elég zöldséget és gyümölcsöt
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: jövőre 2-3 százalékos növekedéssel számol a kormány
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Három hónapnyi emelkedés után novemberben visszakorrigált a GKI Konjunktúra Index
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Reagálás helyett tudatos választás, avagy mi fontos ma az európai vásárlóknak
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >

