Kampány a csúnya gyümölcsök és zöldségek mellett
A kifejezetten csúnya zöldségek és gyümölcsök fogyasztására buzdítja a vásárlókat az a kampány, amely számos országban egyre népszerűbb – írja az agrarszektro.hu. A kezdeményezés célja az élelmiszerpazarlás megakadályozása, amely egyre nagyobb méreteket ölt. Évente rengeteg élelmiszert dobnak ki csak azért, mert nem esztétikusak.
Egyre több ország, illetve üzletlánc csatlakozik ahhoz a kampányhoz, amellyel arra ösztönzik a fogyasztókat, hogy a csúnya gyümölcsöket és zöldségeket is vásárolják meg. Ezzel akarnak fellépni az élelmiszer pazarlás ellen, amely világméretekben is növekszik.
A kampány kifejezetten azokra a termékekre koncentrál, amelyeket kidobnának az esztétikai hibák miatt. Az ilyen gyümölcsöket és zöldségeket a normál ár töredékéért kínálják, és még webshopos ajánlatokkal is igyekeznek meggyőzni a fogyasztókat.
Először a francia Intermarché nevű üzletlánc vezette be a kampányt, majd csatlakozott Ausztria és Németország is. Utóbbi országban „Senki sem tökéletes” című kampánnyal álltak a kevésbé esztétikus gyümölcsök és zöldségek mellé, míg Ausztrália és Kanada „Második élet” néven adta el csúnya, de finom termékeit. Azóta Írország, Hollandia, Svájc, Portugália, az Egyesült Királyság és az USA is csatlakozott a kezdeményezéshez. (agrarszektor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Mesterséges intelligenciával csökkenti az élelmiszer-pazarlást a Carrefour Belgiumban
A Carrefournak nap mint nap 40 000 lejáratközeli árucikket kell…
Tovább olvasom >Az AI segítségével csökkenti az élelmiszerpazarlást a Carrefour Argentínában
A Carrefour Argentina mind a 640 áruházában bevezette a Wasteless…
Tovább olvasom >Veszélyben a banán: betegségek és klimatikus változások fenyegetik a világ egyik legnépszerűbb gyümölcsét
A globális felmelegedés és az időjárási szélsőségek súlyosan érintik a…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 1,7 százalékkal nőtt, az előző hónaphoz képest 1,4 százalékkal csökkent
Szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >