Kampánnyal a műanyagmentességért
Egyre erősödik az a nemzetközi tendencia, ami a bevásárlóközpontokban elősegítheti a kevesebb műanyaghasználatot. Az észak-európai országok lakosaival erős ellentétben például a magyar vásárlók fejenként évente körülbelül 450 nejlonzacskót is elhasználhatnak. A Magyar Bevásárlóközpontok Szövetsége legújabb kampányához több mint harminc kiskereskedelmi egység csatlakozott.
Ahogy a megnövekedett műanyaghasználat világszerte több és több problémát okoz, úgy válnak egyre keresettebbé a környezetbarát alternatívák. Ez a tendencia azonban még nem változtatott azon a kutatási eredményen, miszerint a globális szemét 20%-át csak a műanyagból készült csomagolóanyagok teszik ki. A magyarországi számok arról tanúskodnak, hogy a háztartásokban már egy hétvégi bevásárlást követően is számottevő mennyiségű, nem lebomló szennyezőanyagot halmozunk fel, ami a tengerekben és óceánokban úszkál majd tovább. Az eddigi számok – és az ökológiai lábnyomunk – csökkentése végett nagyon fontos lenne, hogy az egyszer használatos zacskókat, ételes dobozokat és műanyag palackokat környezetbarát, újrahasznosítható darabokra (LDP) cseréljük. Azt is fontos felmérnünk egy-egy vásárlás előtt, hogy valóban szükségünk van-e egy adott termékre és csak akkor a kosarunkba pakolni azt, ha a válasz egyértelműen igen.
A változáshoz szükséges motivációk egyike a Magyar Bevásárlóközpontok Szövetségének mostani kampánya is, ami lengyel mintára összesen az alábbi 30 magyar helyszínen ösztönzi majd a vásárlókat, hogy váltsanak környezettudatos eszközökre és egyúttal szemléletre is: Mammut, Arena Mall, Shopmark, Pólus Center, Campona, Europeum, Max City, ÁRKÁD Budapest, ÁRKÁD Pécs, ÁRKÁD Győr, Lurdy Ház, Fórum Debrecen, valamint 18 Auchan Korzó.
. A kezdeményezés Közép-Kelet-Európa-szerte kiváló példa a jó ügy érdekében való összefogásra is: noha a résztvevő központok versenytársai egymásnak, egy közös cél érdekében ezt félreteszik. A kampányban Lengyelország, Románia, Csehország, Magyarország vesz részt és hamarosan csatlakozik Litvánia is.
Amennyiben a csatlakozna a saját vállalkozásával vagy további információra van szüksége, ezen a linken teheti meg: https://dontbeplastic.com/hu/
Kapcsolódó cikkeink
A Finlandia vodka a következő generációhoz szól új kampányával
A Finlandia vodka prémium italmárka új globális kampányt mutat be,…
Tovább olvasom >Az offline találkozásokért indított kampányt a Heineken
A felnőttek több mint fele érzi úgy, hogy túlterheli a…
Tovább olvasom >Pisztáciás offenzívát indít a Carrefour Polska
Jelentősen bővíti pisztáciás termékkínálatát a Carrefour Polska, több mint 100…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >Sehol se lehet rágyújtani a franciáknál, ahol gyerekek vannak
Franciaország betiltja a dohányzást a gyerekek által látogatott közterületeken Július…
Tovább olvasom >