Kampánnyal a műanyagmentességért
Egyre erősödik az a nemzetközi tendencia, ami a bevásárlóközpontokban elősegítheti a kevesebb műanyaghasználatot. Az észak-európai országok lakosaival erős ellentétben például a magyar vásárlók fejenként évente körülbelül 450 nejlonzacskót is elhasználhatnak. A Magyar Bevásárlóközpontok Szövetsége legújabb kampányához több mint harminc kiskereskedelmi egység csatlakozott.
Ahogy a megnövekedett műanyaghasználat világszerte több és több problémát okoz, úgy válnak egyre keresettebbé a környezetbarát alternatívák. Ez a tendencia azonban még nem változtatott azon a kutatási eredményen, miszerint a globális szemét 20%-át csak a műanyagból készült csomagolóanyagok teszik ki. A magyarországi számok arról tanúskodnak, hogy a háztartásokban már egy hétvégi bevásárlást követően is számottevő mennyiségű, nem lebomló szennyezőanyagot halmozunk fel, ami a tengerekben és óceánokban úszkál majd tovább. Az eddigi számok – és az ökológiai lábnyomunk – csökkentése végett nagyon fontos lenne, hogy az egyszer használatos zacskókat, ételes dobozokat és műanyag palackokat környezetbarát, újrahasznosítható darabokra (LDP) cseréljük. Azt is fontos felmérnünk egy-egy vásárlás előtt, hogy valóban szükségünk van-e egy adott termékre és csak akkor a kosarunkba pakolni azt, ha a válasz egyértelműen igen.
A változáshoz szükséges motivációk egyike a Magyar Bevásárlóközpontok Szövetségének mostani kampánya is, ami lengyel mintára összesen az alábbi 30 magyar helyszínen ösztönzi majd a vásárlókat, hogy váltsanak környezettudatos eszközökre és egyúttal szemléletre is: Mammut, Arena Mall, Shopmark, Pólus Center, Campona, Europeum, Max City, ÁRKÁD Budapest, ÁRKÁD Pécs, ÁRKÁD Győr, Lurdy Ház, Fórum Debrecen, valamint 18 Auchan Korzó.
. A kezdeményezés Közép-Kelet-Európa-szerte kiváló példa a jó ügy érdekében való összefogásra is: noha a résztvevő központok versenytársai egymásnak, egy közös cél érdekében ezt félreteszik. A kampányban Lengyelország, Románia, Csehország, Magyarország vesz részt és hamarosan csatlakozik Litvánia is.
Amennyiben a csatlakozna a saját vállalkozásával vagy további információra van szüksége, ezen a linken teheti meg: https://dontbeplastic.com/hu/
Kapcsolódó cikkeink
“Franco sportos. Legyél te is frankó!” üzenettel indítja az évet és ösztönöz életmódváltásra a BioTechUSA
Európa egyik legnagyobb étrendkiegészítő és speciális élelmiszer gyártó- és forgalmazójaként…
Tovább olvasom >Új kommunikációs kampányt indít a dm – A dm bátorít, hogy #egészenén legyek
Az #egészenén címmel a dm tizenkét országban indít egy új…
Tovább olvasom >„Mindannyian különbözőek vagyunk” – A Pepco szívhez szóló karácsonyi kampánya
A Pepco idei karácsonyi kampánya a „Mindannyian különbözőek vagyunk” szlogennel…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >