Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi időszakra esik. A magyar lakosság évente megközelítőleg 3 kilogramm kacsahúst és 70 dkg-1 kg közötti libahúst fogyaszt. A kacsa- és libatermékek forgalma az őszi időszak beköszöntével, október második felétől nő meg ugrásszerűen. A csúcsidőszak a Márton-napot és a karácsonyt megelőző pár napra koncentrálódik.
A fogyasztás szezonalitására tekintettel az Auchan áruházak a Márton-napot megelőző hetektől egészen karácsonyig kibővített termékválasztékot kínálnak friss kacsa- és libatermékekből. Kacsából 40-féle terméket tartanak ilyenkor, libából ez a szám a 20-hoz közelít. Az elmúlt évek kereskedelmi tapasztalata azt mutatja, hogy az egész kacsa vagy liba helyett egyre többen az előkészített, darabolt húsokat, illetve az úgynevezett konyhakész termékeket részesítik előnyben. A széles választékban az innovatív sous-vide, teljesen konyhakész termékek is nagy számban szerepelnek, amelyek megőrizve minden ízt és aromát már csak a „befejező” konyhai műveleteket igénylik.
Az Auchan nem csak a friss hús, hanem a húskészítmények év végi szortimentjében is megnövelt mennyiségben kínál kacsa-és libatermékeket. A 16 féle termék között van tepertő, zsír, pástétom és májasok. A kínálat egyik különlegessége az Auchan prémium kacsazsír, amely a Maradok a pénzemnél blog kacsazsírokat összehasonlító tesztjén első helyezést ért el.
Az Auchan a friss kacsa-és liba termékeit teljes egészében hazai beszállító partnerektől szerzi be. A Magyarországon működő kacsa- és libatartó és feldolgozó vállalkozások a nemzeti hagyományokat is figyelembe veszik a magas minőséget képviselő, ízletes hústermékek előállításakor, amelyek ugyanakkor maximálisan megfelelnek a nemzetközi standardoknak is. Az átlátható, fenntartható és ellenőrzött folyamatokat minden körülmények között szem előtt tartják. Az Auchan pedig a legszigorúbb minőségi előírásoknak megfelelő, legnagyobb hazai víziszárnyas feldolgozó cégek mellett olyan kisebb családi üzemekkel is együttműködik, amelyek ugyanezt a színvonalat hozzák.
„A prémium minőségű terméket adó kacsák és libák hazai tenyésztők szakértelmével nevelkednek. Az állatokat gondos odafigyeléssel tenyésztik, hogy vásárlóink asztalára a legmagasabb minőségű, ízletes hús kerülhessen. A magyarországi vágóhídon történő feldolgozás pedig a frissességet és a legszigorúbb élelmiszerbiztonsági szabványoknak való megfelelést garantálja – mondta el Nagy Attila, az Auchan Magyarország értékesítési igazgatója. – A szezonban nem csak kitűnő választékunkkal, hanem kedvező árainkkal is szeretnénk kitűnni versenytársaink közül. A friss hízott libacombot például 48 százalékkal olcsóbban adjuk most, így mindössze 3199 forint/kg az ára. És ne feledjük el, Márton-nap nem csak a libasültről szól, hanem az új bor ünnepe is. A pecsenyéhez jól fog jönni, hogy Bizalomkártyával 20 százalék kedvezményt lehet érvényesíteni többféle Sauska, Gere, Bock borra is“
– tette hozzá a szakember.
Kapcsolódó cikkeink
Versenyhivatali fázisba ért az Indotek csoport Auchan-felvásárlása
Az Indotek csoport által vezetett, négy éve húzódó folyamat újabb…
Tovább olvasom >Közel 2400 munkahelyet szüntethet meg az Auchan Franciaországban
Jelentős átszervezésről tett bejelentést az Auchan vezetősége, melynek során a…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >