K-hullámok hátán
A sojuval a szöuli olimpia után kezdett ismerkedni a világ, de még 2021-ben is a dél-koreai piac vette fel a globális mennyiség 97%-át. Ám ahogy a koreai kulturális hullám (K-wave) eléri a világ távolabbi részeit (először csak a „környékbeli” APAC országokat, majd az USA-t és Európát is), úgy nő a valószínűsége annak, hogy a sojut megismerik más földrészeken is – a Jinro például már több mint 80 országban kapható (nálunk is). A gyártók pedig ki is használják a hihetetlen sikerű Squid Game és más koreai filmsorozatok, de még inkább a K-pop szcéna hatalmas népszerűségét; például számos ismert K-pop sztárt szerződtettek a soju márkák reklámozására.
Egyébként a Jinro a világ legnagyobb mennyiségben eladott égetett szeszesital-márkája. A Dél-Koreában gyártott soju-fajtából évente több mint félmilliárd liter fogy! A soju egy víztiszta gabonapálinka, leggyakrabban rizsből készítik, de időnként más gabonaféléből, esetenként tápiókából is. Íze semleges, és általában csak 15–25% alkoholtartalmú. //
Kapcsolódó cikkeink
Szijjártó Péter: Dél-Korea legnagyobb élelmiszeripari cége hazánkban építi fel az első gyárát a régióban
Dél-Korea legnagyobb élelmiszeripari cége Magyarországon építi fel első közép-európai gyárát,…
Tovább olvasom >Dél-Korea a kutyahús-fogyasztás betiltására készül 2027-ig
Dél-Korea átfogó tervet jelentett be, amely 2027-ben teljesen megszünteti a…
Tovább olvasom >Ázsiában elsőként telepít hangvezérelt kioszkokat a McDonald’s Korea
Hangvezérelt önkiszolgáló kioszkokat állított üzembe a McDonald’s Korea néhány szöuli…
Tovább olvasom >További cikkeink
A csodálatos mandarin – A nap videója
Yoshihiro Okada „műveit” már ismerik olvasóink: néhány vágást ejt mandarinok héján,…
Tovább olvasom >Mit meg nem tesznek a frissességért! – A nap képe
A skandináv országokban kultusza van a friss élelmiszereknek – íme…
Tovább olvasom >