K-hullámok hátán
A sojuval a szöuli olimpia után kezdett ismerkedni a világ, de még 2021-ben is a dél-koreai piac vette fel a globális mennyiség 97%-át. Ám ahogy a koreai kulturális hullám (K-wave) eléri a világ távolabbi részeit (először csak a „környékbeli” APAC országokat, majd az USA-t és Európát is), úgy nő a valószínűsége annak, hogy a sojut megismerik más földrészeken is – a Jinro például már több mint 80 országban kapható (nálunk is). A gyártók pedig ki is használják a hihetetlen sikerű Squid Game és más koreai filmsorozatok, de még inkább a K-pop szcéna hatalmas népszerűségét; például számos ismert K-pop sztárt szerződtettek a soju márkák reklámozására.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/04/Korea_opt.jpeg)
A Jinro már több mint 80 országban kapható
Egyébként a Jinro a világ legnagyobb mennyiségben eladott égetett szeszesital-márkája. A Dél-Koreában gyártott soju-fajtából évente több mint félmilliárd liter fogy! A soju egy víztiszta gabonapálinka, leggyakrabban rizsből készítik, de időnként más gabonaféléből, esetenként tápiókából is. Íze semleges, és általában csak 15–25% alkoholtartalmú. //
Kapcsolódó cikkeink
Dél-Korea a világ hatodik dermokozmetikai piaca
A piaci versenybe „concept-dermo”, a „dermo-inspirált” és a gyógyszertári, ún.…
Tovább olvasom >A barista és a tökéletes kávévending-automata közötti állapot
A robotok munkába állítása a vendéglátásban talán már nincs annyira…
Tovább olvasom >A Wolt elindítja a hibrid kiszállítást
A Wolt április közepén az éttermek változó igényeinek jobb kiszolgálása…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntartható vendéglátás Magyarországon: a 2024-es év úttörői
Magyarországon a fenntarthatóság napjaink egyik legfontosabb kihívása, különösen az éttermi…
Tovább olvasom >Trendekbe fagylalva
Ami hosszú időn keresztül csak egy jeges nyalánkság volt, abból a…
Tovább olvasom >