Júniusban felgyorsult a kiskereskedelmi forgalom növekedése Csehországban
Júniusban 4,6 százalékra gyorsult a kiskereskedelmi forgalom éves növekedése Csehországban a májusi 2,7 százalékról – közölte szerdán Prágában a Cseh Statisztikai Hivatal (CSÚ).
A nyári szabadságok előtti időben a csehek elsősorban ruházati cikkeket és lábbelit vásároltak, a ruházati cikkek eladása 7,7 százalékkal, a lábbeliké pedig 17,4 százalékkal emelkedett. Nagyon jól fogytak a nyári sportolással összefüggő termékek, a forgalom emelkedése 9,9 százalékos.
A leginkább a hagyományos internetes áruházakban és a csomagküldő szolgálatoknál nőtt a forgalom, éves szinten 14,3 százalékkal. A legkeresettebbek az elektronikai és számítástechnikai termékek voltak.
A tavaly júniussal összehasonlítva növekedett az élelmiszerek és az üzemanyagok eladása is, 4,0 százalékkal, illetve 2,6 százalékkal.
A gyógyszerek és gyógyászati segédeszközök eladása 1,1 százalékkal emelkedett.
A júniusi kiskereskedelmi forgalom növekedését negatívan befolyásolta, hogy ebben a hónapban jelentősen visszaesett az új személygépkocsik iránti kereslet a cseh piacon – kommentálta a CSÚ adatait Monika Junicka, a Komercní Banka fő gazdasági szakértője. (Kokes János, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
MBH Elemzési Centrum: Tágul az olló a bérek és a kiskereskedelmi forgalom emelkedése között
Tavaly a fizetések 39%-át költöttük el a kiskereskedelemben, ami a…
Tovább olvasom >Az NGM elégedett a kiskereskedelmi forgalom bővülésével
A kiskereskedelmi forgalom márciusi megtorpanása csupán átmeneti, technikai jelenség, amelynek…
Tovább olvasom >Az euróövezetben lassult a kiskereskedelmi forgalom növekedése márciusban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult a kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >További cikkeink
AM: a térséget érintő válságok leküzdésében is óriási szerepe van a FAO-na
Nagy szerep hárul a nemzetközi szervezetekre az Európát és Közép-Ázsiát…
Tovább olvasom >A FAO európai és közép-ázsiai tagországainak informális konzultációja Magyarországon
Nagy szerep hárul a nemzetközi szervezetekre az Európát és Közép-Ázsiát…
Tovább olvasom >Zöldülő tányérok és poharak
A növényi termékek nemcsak egy meghatározott célcsoportnak szólnak, hanem egyre…
Tovább olvasom >