Júniusban csökkent az infláció az euróövezetben
Az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat előzetes adatai szerint júniusan csökkent az infláció az euróövezetben, miután májusban még 2018 vége óta legmagasabb volt az áremelkedés üteme.
Júniusban az előzetes adatok szerint 1,9 százalékkal emelkedtek fogyasztói árak a májusi 2 százalék után. Az elemzői várakozásokban is 1,9 százalék szerepelt júniusra.
Az Európai Központi Bank (EKB) célja, hogy középtávon 2 százalék alatt, ám ahhoz közeli értéken maradjon az infláció.
Júniusban az energiaárak emelkedtek a legnagyobb mértékben, 12,5 százalékkal, ami lassulás a májusi 13,1 százalékhoz viszonyítva. A szolgáltatások 0,7 százalékkal (május:+1,1 százalék), az élelmiszerek, az alkohol- és dohánytermékek ára pedig 0,5 százalékkal nőtt (május:+ 0,5 százalék).
Az energiaárakat nem számolva 0,8 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak (május:+0,9 százalék), a gyakran változékony energia-, élelmiszer-, alkohol- és dohányárakat nem tartalmazó maginfláció pedig 0,9 százalék volt (május:+1 százalék).
Havi összevetésben 0,3 százalékkal nőttek a fogyasztói árak az euróövezetben.
A fogyasztói árak legnagyobb, 3,7 százalékos éves emelkedését Észtországban regisztrálták. Litvániában 3,5 százalékkal, Ausztriában 2,8 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak. Portugáliában 0,6 százalékkal csökkentek a fogyasztói árak idén júniusban nem végleges számítások szerint. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >Raskó György: az alapvető élelmiszerek megvásárlása is komoly kihívást jelent számos magyar háztartás számára
A magyar lakosság körében továbbra is érzékelhető az elszegényedés súlyos…
Tovább olvasom >A nemzetközi pénzügyi intézmények szerint Magyarország visszatér a gazdasági növekedés pályájára
A nemzetközi pénzügyi intézmények előrejelzése szerint a magyar gazdaság idén…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >