Júliustól tilos a műanyag zacskók használata a francia kereskedelemben
Júliustól tilos az egyszer használatos műanyag zacskók forgalmazása a francia kereskedelemben a környezetvédők megelégedésére, akik évek óta az újrahasznosítható zacskókért és a komposztálható csomagolásokért szállnak síkra.
A tíz évig tartó vita után a tavaly nyáron megszavazott törvénynek eredetileg január 1-én kellett volna életbe lépnie, de az erről szóló rendelet csak csütörtökön jelent meg a hivatalos közlönyben.
A gyakorlatban viszont már az év eleje óta nem használatosak a műanyag zacskók a francia boltokban.
Az intézkedés minden kereskedelmi szektorra vonatkozik, az élelmiszeripartól, a pékektől és hentesektől kezdve a kisebb boltokon és szupermarketeken át a benzinkutakig, a gyógyszertárakig és a piacokig.
Jövő év elejétől a boltok piacairól levehető élelmiszerárukat is tilos lesz nejlonba csomagolni. Csak bio eredetű és házilag komposztálható (növényi anyagokat, például kukorica- vagy burgonyakeményítőt, algát tartalmazó) zacskókat lehet majd használni a zöldségek, gyümölcsök, húsáruk vagy halak csomagolásához.
A környezetvédelmi minisztérium szerint az intézkedés célja a zacskók előállításához és használatához köthető jelentős környezetvédelmi hatások csökkentése.
A biológiailag nem lebomló zacskók több száz év alatt tűnnek csak el. A tengerekben található hulladék 75 százaléka műanyag zacskó, és a tengeri teknősök 86 százaléka lenyeli, mert összekeveri a medúzákkal – hívta fel a figyelmet a tárca.
Évente 5 milliárd műanyag zacskót használtak eddig a francia boltok pénztárainál, és további 12 milliárdot más célokból, jóllehet a mennyiség csökkent, amióta fizetni kell a zacskókért a boltokban. A becslések szerint mindezek fele elkallódott a környezetben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Újrahasznosított kávézaccból készített designer cipőt a Nespresso
A Nespresso és a Zèta nevű francia divat-startup újrahasznosított kávézaccból…
Tovább olvasom >Idén már 7 millió forinttal segíti a Generali EnterPRIZE programja a fenntartható vállalkozásokat
A Generali Csoport és az olasz SDA Bocconi közös, 2023-as felméréséből (melyben több mint 1000…
Tovább olvasom >Kiemelten fontos a magyaroknak, hogy a boltok fenntartható módon működjenek
A környezettudatosság egyre fontosabb szemponttá válik a vásárlók számára, és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyengébb a vásárlóerő nálunk, mint a régióban
A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek – ezen belül…
Tovább olvasom >Gyűlölik a „dinamikus árazást” a fogyasztók
Az elmúlt időszakban az ügyfeleknek új fogalommal kellett megismerkedniük: a…
Tovább olvasom >NGM-államtitkár: erősíti a magyar vállalkozások versenyképességét az ESG-törvény
A felelős környezeti, társadalmi és vállalatirányitási (ESG) keretrendszert meghatározó törvény…
Tovább olvasom >