Júliustól tilos a műanyag zacskók használata a francia kereskedelemben
Júliustól tilos az egyszer használatos műanyag zacskók forgalmazása a francia kereskedelemben a környezetvédők megelégedésére, akik évek óta az újrahasznosítható zacskókért és a komposztálható csomagolásokért szállnak síkra.
A tíz évig tartó vita után a tavaly nyáron megszavazott törvénynek eredetileg január 1-én kellett volna életbe lépnie, de az erről szóló rendelet csak csütörtökön jelent meg a hivatalos közlönyben.
A gyakorlatban viszont már az év eleje óta nem használatosak a műanyag zacskók a francia boltokban.
Az intézkedés minden kereskedelmi szektorra vonatkozik, az élelmiszeripartól, a pékektől és hentesektől kezdve a kisebb boltokon és szupermarketeken át a benzinkutakig, a gyógyszertárakig és a piacokig.
Jövő év elejétől a boltok piacairól levehető élelmiszerárukat is tilos lesz nejlonba csomagolni. Csak bio eredetű és házilag komposztálható (növényi anyagokat, például kukorica- vagy burgonyakeményítőt, algát tartalmazó) zacskókat lehet majd használni a zöldségek, gyümölcsök, húsáruk vagy halak csomagolásához.
A környezetvédelmi minisztérium szerint az intézkedés célja a zacskók előállításához és használatához köthető jelentős környezetvédelmi hatások csökkentése.
A biológiailag nem lebomló zacskók több száz év alatt tűnnek csak el. A tengerekben található hulladék 75 százaléka műanyag zacskó, és a tengeri teknősök 86 százaléka lenyeli, mert összekeveri a medúzákkal – hívta fel a figyelmet a tárca.
Évente 5 milliárd műanyag zacskót használtak eddig a francia boltok pénztárainál, és további 12 milliárdot más célokból, jóllehet a mennyiség csökkent, amióta fizetni kell a zacskókért a boltokban. A becslések szerint mindezek fele elkallódott a környezetben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Jól halad az Agro-ökológiai Program támogatásainak kifizetése
Jól halad az Agro-ökológiai Program támogatásainak kifizetése, a gazdák 91…
Tovább olvasom >A megunt mobiltelefon értékes – 1500 kiselektronikai eszközt hoztak vissza az Auchanba újrahasznosításra
Harmadik alkalommal csatlakozott az Auchan áruházlánc a „Passzold vissza, Tesó!”…
Tovább olvasom >Megszünteti növényi sajtmárkáját a Bel Group
A Bel Group bejelentette, hogy 2024 végéig kivezeti a piacról…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Riasztó jelek a földeken: aszály sújtja a kukoricát, a búzánál még van remény
A szakértők szerint a kukoricaállomány már most tragikus képet mutat,…
Tovább olvasom >