Júliusban nőtt az infláció az euróövezetben és az EU-ban
Júliusban tovább emelkedett az infláció az euróövezetben és az Európai Unióban – derül ki az EU statisztikai hivatala, az Eurostat jelentéséből.
Júliusban 0,2 százalékra emelkedett az éves infláció a júniusi 0,1 százalékról az euróövezetben és az Európai Unióban egyaránt. Egy évvel korábban, 2015 júliusában 0,2 százalék volt az éves infláció mindkét térségben.
Májusban 0,1 százalékos negatív infláció volt mindkét régióban az áprilisi 0,2 százalékos éves árcsökkenés után.
Az előző havihoz képest júliusban az euróövezetben 0,6 százalékkal, az EU-ban 0,4 százalékkal csökkentek a fogyasztói árak.
Elemzők az euróövezetre 0,5 százalékos havi árcsökkenést és 0,2 százalékos éves áremelkedést jeleztek előre.
Júliusban tizenkét Európai Uniós tagállamban regisztráltak negatív inflációt. A legnagyobb mértékben, 1,1 százalékkal Bulgáriában és Horvátországban csökkentek a fogyasztói árak. Szlovákiában 0,9 százalék, Spanyolországban 0,7 százalékkal csökkentek a fogyasztói árak.
A legnagyobb mértékű éves áremelkedést Belgiumban regisztrálták, 2,0 százalékosat. Svédországban 1,1 százalék, Máltán 0,9 százalék volt az infláció júliusban.
Az előző hónappal, 2016 júniusával összevetve júliusban kilenc uniós tagállamban csökkent az éves infláció, hét tagállamban nem változott, tizenkettőben pedig emelkedett.
Magyarországon 0,3 százalék volt az éves árcsökkenés, az előző havihoz képest pedig 0,2 százalékkal csökkentek a fogyasztói árak júliusban. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a lakosság fogyasztása?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >MNB: romlott Magyarország versenyképessége az uniós rangsorban
Magyarország versenyképessége két helyet romlott 2023-ban a megelőző évhez képest,…
Tovább olvasom >Nem csak Magyarországon hasítanak a kötelező akciók
Szerbia folytatja az infláció elleni küzdelmet, és tovább bővíti az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >