Júliusban nőtt az infláció az euróövezetben és az EU-ban
Júliusban tovább emelkedett az infláció az euróövezetben és az Európai Unióban – derül ki az EU statisztikai hivatala, az Eurostat jelentéséből.
Júliusban 0,2 százalékra emelkedett az éves infláció a júniusi 0,1 százalékról az euróövezetben és az Európai Unióban egyaránt. Egy évvel korábban, 2015 júliusában 0,2 százalék volt az éves infláció mindkét térségben.
Májusban 0,1 százalékos negatív infláció volt mindkét régióban az áprilisi 0,2 százalékos éves árcsökkenés után.
Az előző havihoz képest júliusban az euróövezetben 0,6 százalékkal, az EU-ban 0,4 százalékkal csökkentek a fogyasztói árak.
Elemzők az euróövezetre 0,5 százalékos havi árcsökkenést és 0,2 százalékos éves áremelkedést jeleztek előre.
Júliusban tizenkét Európai Uniós tagállamban regisztráltak negatív inflációt. A legnagyobb mértékben, 1,1 százalékkal Bulgáriában és Horvátországban csökkentek a fogyasztói árak. Szlovákiában 0,9 százalék, Spanyolországban 0,7 százalékkal csökkentek a fogyasztói árak.
A legnagyobb mértékű éves áremelkedést Belgiumban regisztrálták, 2,0 százalékosat. Svédországban 1,1 százalék, Máltán 0,9 százalék volt az infláció júliusban.
Az előző hónappal, 2016 júniusával összevetve júliusban kilenc uniós tagállamban csökkent az éves infláció, hét tagállamban nem változott, tizenkettőben pedig emelkedett.
Magyarországon 0,3 százalék volt az éves árcsökkenés, az előző havihoz képest pedig 0,2 százalékkal csökkentek a fogyasztói árak júliusban. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az euróövezetben lassult a kiskereskedelmi forgalom növekedése márciusban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult a kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >Komáromon túl olcsóbb az élet? – A magyar vásárlók tömegesen járnak Szlovákiába spórolni
Az Mfor.hu tesztje szerint a szlovákiai Komárom diszkontáruházaiban jelentős árkülönbségek…
Tovább olvasom >Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >Indul a „Micsoda malacunk van!” sertéshús-népszerűsítő kampány
A magyar termékek vásárlása a nemzetgazdaságot támogatja, munkahelyek megtartását segíti,…
Tovább olvasom >KPMG: Egyszerre optimisták, aggódnak és izgatottak a magyarok, ha AI-ról van szó
A KPMG és a Melbourne-i Egyetem közös nemzetközi kutatása szerint…
Tovább olvasom >