Jövőre #veddahazait 2.0 – A mozgalmas esztendőt „a hazai az igazi!” online imázskampány zárja
Ismét jelentős növekedéssel zárta az évet a Magyar Termék Nonprofit Kft. Jelenleg már 230 gyártó több mint ötezer árucikke jogosult a Magyar Termék védjegyrendszer valamelyik emblémájának használatára. Ezek gazdasági jelentősége hatalmas: éves összárbevételük meghaladja a 2650 milliárd forintot, gyártóik pedig 50 455 ezer embert foglalkoztatnak.

Benedek Eszter ügyvezető Magyar Termék
Mint Benedek Eszter ügyvezető elmondta, a konkrét eredményességi mutatókon túl (ld. infografika) nagy büszkeség számukra az is, hogy generátorai lehetnek annak a folyamatnak, amelynek révén partnereikkel együtt megtapasztalhatják az együttműködés erejét, a tudásmegosztásban rejlő lehetőségeket. Jó példa erre a hatalmas érdeklődéssel kísért hagyományos éves AGÓRA konferencia, ahol a neves előadók és a kerekasztal-beszélgetésekben részt vevő kiváló gyakorlati szakemberek válságálló megoldásokat kerestek.
„A közös marketing is egyfajta válságálló megoldás – hangsúlyozta az ügyvezető. – Megmutatta ezt »A hazai az igazi!« integrált kampányunk is, amelyben az egy-egy cégre eső költség csupán töredéke volt egy saját külön reklámmegoldásnak.”
„A hazai az igazi!” üzenetet hordozta az év összes promóciója, mint például az az innovatív akció, amelynek során a 4–6-os villamos Nyugati téri megállójában egy valósághű éléskamrát „rendeztek be”, 30 védjegyes márkával a polcokon. „A »spájzunkkal« is azt demonstráltuk, hogy védjegyhasználóink egy közösség részei, és olyan egyedi, értékesítést támogató megjelenéseket is kapnak, amelyek rendkívülinek mondhatók a hazai piacon.”
Fontos aktivitás volt a „Hazai termékek hónapjának” megrendezése is, amelyet minden év augusztusában tartanak meg – immár másodszor. „Mivel ekkor van az államalapítás és az új kenyér ünnepe, ilyenkor még hangsúlyosabban kerülnek országos reflektorfénybe a hazai értékek.”
Benedek Eszter külön kiemelte a hazai gyártók és a kereskedelmi társaságok együttműködését. Az üzletláncok és a webshopok egyre fontosabb szerepet vállalnak a különböző promócióikban. „Nagy öröm számunkra, hogy a hazai feltörekvő szépségmárkák felkarolásával a Rossmann is csatlakozott az összefogáshoz.”
A Magyar Termék célja, hogy a portfólió többségét kitevő élelmiszer/FMCG-termékeken túl nyisson más irányba is, ezúttal a kozmetikai cégek megszólításával. Számukra is ugyanazt a modellt ajánlják, amellyel eddig több mint ötezer terméket tett még népszerűbbé.
Az ügyvezető szólt arról is, milyen komoly innováció volt a cég életében a www.magyaranyero.hu oldal márciusi elindítása. „Ez egyfajta hűségoldal, amely integrált felületet nyújt az összes promóciónk számára, ugyanakkor általa még komplexebb ajánlatokat, új szolgáltatásokat kínálhatunk védjegyhasználó partnereinknek, és hozzájárulunk az egyéni védjegyes brandek erősítéséhez is. A platformon már 37 000 játékos regisztrált, és eddig nyolc nyereményjátéknak szolgált felhasználóbarát keretéül” – tette hozzá.
„A bizonytalan piaci környezet okozta nehéz helyzetben támogatni kívánjuk védjegyhasználóinkat, így decemberben »A hazai az igazi!« online kampánnyal hívjuk fel a vásárlók figyelmét arra, hogy az ünnepi bevásárlások során is a hazai az igazi választás. A promóciót teljes egészében a Magyar Termék finanszírozza, csaknem 50 márka csatlakozott védjegyes termékük megjelenítésével. A kampányt a Google, a Facebook és a Youtube csatornákon hirdetjük, és nyereményjátékkal erősítjük, melyet a magyaranyero.hu hűségoldalon (»Játssz velünk és nyerj! Játékra fel!«) szervezünk meg.”
2023-ban pedig újraindítják „A vedd a hazait, védd a hazait!” kampányt, amelyet 2020-ban, a COVID-járvány okozta gazdasági veszteségek enyhítésére, a munkahelyek megőrzésére hirdettek meg, és amely valóságos mozgalommá terebélyesedett. „Arra számítunk, hogy a tudatos összefogás a mostani válságban is képes effektív gazdasági hatást generálni.”//
Ez a cikk a Trade magazin 2022.12-01. számában olvasható
Kapcsolódó cikkeink
Konzervmárkák nem konzervatív palettákkal
A felfokozódott nemzetközi helyzet ismét a tartósabban – és, tehetjük…
Tovább olvasom >Drónos házhozszállítást tesztelt a Rossmann
A házhoz rendelt termékek drónos kiszállítására irányuló, egyedülálló hazai pilot…
Tovább olvasom >Hazai beszállítók biztosítják a Penny mintegy 2500 árucikkének kétharmadát
A Magyar Termék védjeggyel rendelkező hazai gyártók szavazatai alapján idén…
Tovább olvasom >További cikkeink
Intrum: A mély válságot elkerüljük, de elhúzódó recesszió és hitelválság jöhet
Várhatóan 2023-ban sem javul jelentősen a magyar háztartások pénzügyi helyzete…
Tovább olvasom >Magyar Bankholding: Idén megindulhat a gazdasági teljesítmény növekedése
2023 végére egy számjegyű lehet az infláció, az éves átlag…
Tovább olvasom >Mindenkinek fix alapbéremelést és jelentős juttatásnövelést ad az Auchan
Januártól minden munkatársának alapbérét bruttó 32 000 forinttal emeli az Auchan.…
Tovább olvasom >