Jövőre indul a mobiltárca-szolgáltatás Magyarországon
A Magyar Mobiltárca Szövetség 2011 júniusában alakult meg hat szolgáltató, a Telekom, a Telenor, a Vodafone, az OTP, a MasterCard és a SuperShop összefogásának eredményeként. A szervezet célja, hogy hazánkban már a 2013-as évben elérhetővé váljon a mobil NFC technológián alapuló mobiltárca-szolgáltatás, amely nemcsak a fizetési szokásokat, hanem a kereskedelem egyéb tranzakcióit is alapjaiban változtatja meg. A mobiltárcáról, az NFC technológiában rejlő forradalmi lehetőségekről Pukler Gábort, a szövetség elnökét és Hovanyecz Norbertet, az egyik alapító tagot kérdeztük.
Milyen lehetőségeket kínál a kiskereskedelmi szektornak a mobiltárca?
Pukler Gábor: Úgy gondolom, hogy a lehetőségek határtalanok. A mobil NFC technológia ugyanis nem csupán egy újabb elektronikus fizetési lehetőség, hanem olyan platform, amely az összes fizetéshez kapcsolódó tranzakciót is egyszerűen, egy kézben, egyetlen érintéssel megoldja. Nincs még egy olyan fizetési mód, amely ilyen átfogó módon képes kezelni a pénztári folyamatokat. A pénztárca tartalma, a készpénz, a bank- és a hűségkártyák, a kuponok vagy az ajándékutalványok beköltöznek a mindig kéznél lévő mobiltelefonba. A mobiltárca gyakorlati haszna mellett az ügyfélkezelés terén és marketingszempontból is hatalmas áttörést hoz.
Milyen kézzelfogható hétköznapi
előnyöket jelent?
Hovanyecz Norbert: A mobiltárcával felgyorsulnak és leegyszerűsödnek a fizetési tranzakciók. Néhány másodperc alatt megtörténik a fizetés, feltöltődnek a hűségpontok és kuponok, így drasztikusan csökkenhet a pénztáraknál töltött idő. Egy pénztáros ugyanannyi idő alatt több vevőt képes kiszolgálni, és jobban oda tud figyelni rájuk, hiszen nem kell készpénzzel, matricákkal vagy kuponokkal bíbelődnie. A sorban állás ideje is csökken, hiszen a vásárlóknak nem kell hosszú perceket eltölteniük a megannyi különböző tranzakcióval. Az elégedett vásárló lesz a hűséges fogyasztó, aki a legnagyobb érték a kereskedő számára.
A mobiltárca az egyik legkritikusabb ponton, a pénztárnál támogatja ebben a kereskedőket.
P.G.: A hazai kiskereskedelmi szektor erősen készpénzorientált, a mikrofizetések esetében a vásárlók még mindig automatikusan a pénztárcájukhoz nyúlnak. A mobiltárca drasztikusan visszaszoríthatja a készpénzforgalmat, amely a fogyasztó, a kereskedő és az állam szempontjából is hasznos.
Ezek szerint eltűnnek a plasztikkártyák és a papír alapú kuponok, szelvények is?
P.G.: Nem tűnnek el, csak mobilalkalmazásként beköltöznek a vásárló okostelefonjába, és újabb kommunikációs csatornát nyitnak. Az összes pénztári tranzakció elektronikus lesz, ezáltal a kereskedő részletes, közel valós idejű információkat gyűjthet a fogyasztói szokásokról. A mobiltárca a versenyképességet is növeli.
H.N.: A kereskedők egyénre szabhatják az akciókat, a boltokban elhelyezett „NFC tag-ek” az eladást ösztönözhetik, és a hűségprogramok hatékonysága is nőhet, mert a mobilalkalmazás egyszerűen hozzáférhető és automatikusan dolgozik. Így olyan vásárlók is csatlakozhatnak a hűségprogramokhoz, kupongyűjtő akciókhoz, akik ezeket eddig körülményesnek tartották. A mobil világban a telefon mindig kéznél van, ha pedig van mobiltárca, akkor minden együtt rendelkezésre áll: a bankkártyák, a hűségkártyák, a kuponok és az összes szükséges információ ahhoz, hogy a tudatos vásárló egy tudatos kereskedő elégedett ügyfele legyen. (X)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >